söndag 27 september 2009

Krig mellan stormakter slutade i god middag, öl och några glas rött

I går var jag ju ledig och vi städade huset efter att ha avverkat ett mindre världskrig. Jo, då vi har sådana ibland. Just igår var det de två stormakterna som som krigade, resten av länderna höll sig undan.
Sen lagade vi mat ihop och hade det allmänt mysig under tiden, vi är rätt bra på det även om vi inte alltid har samma smak när det gäller kryddor så lite smågnabb blir det alltid :)
Precis när maten var klar kom våra gäster och sen blev det en mycket trevlig kväll med trevliga människor. Härligt och idag känns det som att man har massa ny energi.

Tyvärr så tror jag att min lilla vurpa igår var lite värre än jag trodde igår. Har allmänt ont i kroppen, mest i nacken och ena benet. Upptäckte jättebulan Allan i huvudet också idag och den ömmar ordentligt när man tar på den. Men det är ju enkelt, bara att låta bli att ta på den så känner jag inget.
Vad jag är smart ibland.

I dag har vi varit tvättmaskinsreparatörer igen. Startade en maskin där nere men har inte vågat gå ner ännu och kollat om det är översvämmning eller inte. Ni som följt bloggen ett tag vet ju att det inte är första gången som det är pool i tvättstutan. Men jag tror och hoppas att det funkade och att det är ren tvätt och torrt golv där nere nu.

Simon och Thomas på trean. Jag bara älskar dem!

Over and out

3 kommentarer:

  1. par som aldrig bråkar är inte hälsosamma. Det är min bestämda åsikt.

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa28 september, 2009

    Jag håller med. Bråkar man aldrig så bryr man sig inte, det är i allfall min erfarenhet.

    SvaraRadera
  3. och bråkar man inte så är det någon i förhållandet som inte vågar vara sig själv.

    SvaraRadera