torsdag 10 september 2009

Stick o brinn, brinnande bollar

Åkte till pappan idag och vaxade min bil som ska säljas. Vill ju att den ska se så fin och fräsch ut som den faktiskt är. Den har varit så dammig och trött i lacken, men nu ser den så fin och fräsch ut som den förtjänar. Egentligen vill jag inte sälja den men jag måste för att jag är skyldig mamman och pappan pengar.
I alla fulla fall så for jag till pappan och då berättade han att min farmor ligger på lasarettet. De hade ringt från hemtjänsten i morse och berättat att de ringt ambulans och att hon nu ligger på sjukhus och de misstänker en stroke.
Så då for jag med syster och kusin in och hälsade på henne (Nej, det är inget fel på mig, hälsa pappa det) och hon såg ganska så okej ut.
Efter besök hos henne for vi hem till kusin och hälsade på lite. Syster Yster hade köpt lite present till deras lilla dotter och så var vi sugna på att se det lilla livet. Kusins storasyster (Min bonuskusin) har berättat på sin blogg att det lilla flickebarnet gråter så fort som moster är i närheten och då kan jag trösta henne med att hon grät när hon fick se mammakusin också. Inte så mycket av att se mig som min syster. Men så berättadte kusin att hennes utländska, svartmuskiga granne brukar köra ner huvet i vagnen och då brukar barnet skratta glatt, så jag antar att det är därför jag inte var så farlig.
Stora kusinbarnet och jag har en sång ihop som heter Stick och brinn och den drog vi av med leksaksgitarren så klart :) Goa unge.

Speciell vän var till doktorn idag. Som vanligt så är de inte speciellt intresserade av att verkligen hjälpa en utan bara att skriva ut medicin. Ibland så tror man att de har provision på medicinen...

När Speciell vän var till doktorn så passade jag på att riva ner tapeten i sovrummet. Jag orkar inte sova en endaste natt till med brinnande bollar på tapeten. Nej, jag klarade bara inte av det! Så nu är the burni`n balls väck och borta.

Försökte att ta semester i morgon och på fredag. Får se i morgon om det funkar eller inte.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Nä, va trist att din farmor har fått en Stroke. Hoppas hon repar sig snart så hon får komma hem. *Kramar om dig!*

    SvaraRadera
  2. Ungskrället får inga julklappar det vet hon redan, så länge hon gråter när moster visar sig ;-)
    Hörde om sången, du är ju inte klok på en fläck, förstår att Ida skrattar sig fördärvad!
    :-)
    grannarna kommer att klaga när vi kommer ihop,,:-)

    Trist med farmor men det var rätt okej nu sa syster yster! Hoppas att hon reder sig!
    KRAM

    SvaraRadera