torsdag 9 september 2010

Grå-grön röra

Idag har jag lagat min bil (förhoppningsvis sista gången i år), dammsugit poolen (förhoppningsvis sista gången i år), städat bland mina papper (förhoppningsvis sista gången i år) och gått en hundprommis med speciell vän och hundarna (såklart, annars vore det ju ingen hundprommis. Och nej, förhoppningsvis inte sista gången i år).
Jag började med att åka till pappan och skruva bromsar. I dag fick vi bort hela bromsröret och kunde glada i hågen åka och köpa ett nytt och skruva dit. Hur enkelt som helst när man väl får bort röret, vilket är hur svårt som helst.
Tillfredställelsen när vi fick bort det slog det mesta kan jag säga.

Väl hemma igen fick jag för mig att jag skulle göra allt rätt och vinterbona poolen istället för att bara strunta i det och få ett helvete i vår med miljarder ton med alger. Hittade en sida på nätet där det stod hur man skulle göra och man skulle börja med att dammsuga. Jättekul när det är 13 grader i vattnet och man har världens sämsta dammsugare med världens sämsta slang. Men dammsög gjorde jag i typ två timmar och då är det ändå en massa skit kvar.

Sen gick jag in och städade ur en massa gamla papper som tillexempel räkningar sedan 2006. Känns som att det var på tiden. Varvade det med att spika fast en kabel som har legat som en lurig liten snubbeltråd i trappen i några år. Tyvärr funkade inte det riktigt som jag hade tänk då de förra husägarna inte var av den händigare sorten, no offence, utan allt sitter lite hejsan hoppsan och tjosan vipsan. Men nu behöver man inte riskera livet varje gång man har lite bråttom ner för trappan.

Satt och funderade på det här med inredning. Jag tycker det är svårt att få till något snyggt just nu. Allt känns som att det blir för Svenskt. För kallt, för kalt och för grått. Men så insåg jag att alla rum i vårt hus är antingen grå eller gröna. Tvåan och Trean har gröna rum, Ettans, tv-rummet och halva köket är grått (den andra halvan är gult, pissgult och fult men ska bli grått). Lilla hallen är grå och stora hallen är grön. Det är alltså bara mitt sovrum som inte är grönt eller grått, det är så färglatt så det finns inte. Det är vitt.
Jag är tydligen inte mycket för det här med färger.
Eller jo föresten, tvättstugen är någon slags rosa-orange. Tur att det är mitt hobbyrum och jag tillbringar en hel del tid där annars skulle jag väl spy på grönt och grått.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar