onsdag 8 september 2010

Liten älva ryms i björnfamn

Just idag är jag stark.
Med ett litet, litet undantag en stund på eftermiddagen när jag nästan bröt ihop lite. Men jag bet mig så hårt på insidan av kinden och svalde klumpen i halsen så att jag kom undan gråten i rena förskräckelsen.
Och just då när det kändes som värst så var Speciell vän där med sin stora och varma famn och jag kröp in där och gömde mig tills känslan nästan var helt borta.
Det är ju den bästa sorten, pojkvänner med björnfamn som man bara försvinner in i. Man liksom äts upp av den där stora varma goa famnen.
Dessutom får det mig att känna mig liten och nätt som en liten älva. Yey!

Annars tycker jag att snuvan sköter sig bra, den hänger med även om jag gör mitt bästa för att låtsas att den inte finns.

Men, ni vet Kicks reklam? Den med tjejerna som bland annat bryter av en hårborste modell giganto? Den är ju helt fruktansvärd! Jag blir lika rädd varenda gång, speciellt för den sista tjejen som spiller ut nagelack på golvet. Åh, rys, vad läskig hon är!
Jag tycker allvarligt väldigt synd om den tjejen som har blivit sminkad till denna urläskiga clown inspirerade monsterbruden. Fy och fy, bort med den.

Nu ska jag hosta en stund innan jag somnar. Kanske läster jag ett kapitel eller två också innan jag träffar kudden. Jag ska upp tidigt i morgon för jag har en broms att laga på min kära bil. Igen. Åh, vad roligt det är med gamla rishögar.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar