söndag 5 september 2010

I-lands problem

Just nu är Facebook det enda beviset på att jag faktiskt existerar.
Kanske är dags att börja partaja igen så att man får något slags liv igen.

Det är kanske så att man inte ska tänka, man kanske bara ska gå ut, dricka och ha kul istället för att sitta hemma och fnula över livet. Det kanske är när man gör det som man blir deprimerad.
Vet att jag läste om en kille som satt hemma, ensam och tänkte för mycket. Det slutade med att han blev paraniod och tog livet av sig.
Nu har jag inga planer på att varken bli paranoid eller ta livet av mig, lika bra att jag skriver det så att ni vet. (Bäst jag talar om det på facebook också så att jag vet att jag finns.)

Nåja, nu spelar det ju ingen som helst roll för även om jag fortfarande hade festade hade jag inte haft råd att göra det den här helgen i allfall. Desstuom skulle jag ändå inte ha orkat det med tanke på att jag är sjuk.
Men av någon konstig anleding har folk alltid råd att dricka, röka och snusa hur panka de än är. Och vad ändå märkligare är att de säger att de inte har ett öre, fast sedan köper de något av ovan nämnda, eller alla tre. Vad kom de pengarna ifrån då?
När jag säger att jag är pank så är jag pank och då menar jag på öret.
Och nej, jag är inte helt pank, jag har lite pengar till mat.
Bara så att ni vet i fall ni ser mig handla en falukorv eller så.

Sen kommer man ju osökt till frågan varför jag bryr mig.
Hur kommer det sig att jag bryr mig om att andra går på krogen fast de är panka? De får väl köpa vad de vill för sina pengar. Det är ju inte mitt problem om de vill köpa arton kilo häftmassa för sina sista korvören, eller om de vill lägga sina sista slantar på att beställa "Tårätaren Nils" eller "Vakumpåsen Berit" från Tv-shop.
Men ändå, ändå så sticker det irriterande i mitt inre.
Mest för att jag är så trött på folks gnäll. Det kan väl ändå inte vara ett så jävla allvarligt problem att folk inte har råd att köpa sina surrogat nappar eller en (napp-)flaska öl på krogen när det faktiskt finns folk som svälter ihjäl.

Det blev en in i helvete dyr månad för mig, och då menar jag det. Men å andra sidan så kommer varken barnen eller jag att svälta ihjäl så på det stora hela så funkar det ju.

Over and out

P.s. Tårätare finns i verkligenheten men om den heter Nils, vet jag inte. D.s.

1 kommentar:

  1. Hej

    Jag heter Christian och skriver på Mjukvara.se. Lägger en kommentar här för jag hittade ingen mailadress.

    På mjukvara.se skriver jag om internet för vanliga människor. Det kan vara hur man kommer igång med sitt bloggande eller programvaror som hjälper dig som internetanvändare för att lösa olika problem eller bara göra livet trevligare. Det handlar mycket om man ser till att man är trygg på nätet. Nätkriminalitet är bland de snabbast växande fenomenen på internet idag och ett hot mot vanliga människor, men det syns inte så tydligt. Titta gärna omkring på websidan, jag har knåpat ihop ca 1000 sidor med nyttig info

    Anledningen till att jag skriver till dig är att jag såg att du hade lite ont om pengar. Jag kan inte hjälpa dig med det. Jag önskar dock att du vill lägga till Mjukvara.se på din länklista/bloggrulle, i gengäld skickar jag dig en trisslott, som kanske kan hjälpa dig.

    Är du intresserad så lägg till Mjukvara.se och maila mig din adress så skickar jag dig Trisslotten Rudolf@mjukvara.se

    SvaraRadera