söndag 12 september 2010

I höga klackar men inte Miljöpartist

Jag vet inte hur det gick till men det här veckan har jag nästan känt att jag faktiskt finns på riktigt och inte bara är en flugskit på ett fönster.
Det är en trevlig känsla som blev ändå bättre efter igår kväll när jag faktiskt visade mig ute. Dessutom utan både barn och hund.
Otroligt, annars kan man ju nästan misstänka att det har vuxit fast tre barn och en boxer på min kropp.
Men igår tog jag fram förskäraren, skar mig loss och åkte på fest, visseligen bara några timmar eftersom jag skulle till jobbet sedan men ändå så skönt att faktiskt klä sig i något annat än arbetskläder eller hundpromenadkläder.
Höga klackar, halsband och smink.
Ja, herre gud, jag kände mig nästan som en människa.

Natten på jobbet gick faktiskt över förväntan och jag är inte ens speciellt trött ännu. Det hände inte ens så mycket märkligt fast det var lördag, det enda som var lite suspekt var en bil som stod på tomgång länge vid ett av mina lossningställen. Först lossade jag där, det tog väl någon timme, sedan tog jag min rast där i någon timme så där. Åkte in till stan och lossade två ställen och var borta några timmar. Kom tillbaka, köpte kaffe och fanstyget stod fortfarande kvar på tomgång.
Miljötänk?
Tror inte att han kommer att rösta på miljöparitet direkt. Fast jag skulle bli förvånad om han röstar alls i valet den 19:e eftersom bilen var från Litauen.
Jag ska i allfall rösta den 19:e, det är ett som är säkert. Fast inte på Miljöpartiet.

Over and out

1 kommentar:

  1. Bra där. Ta dig tid att göra nått för dig själv. Bara någon gång. Det är nyttigt.

    Go girl

    SvaraRadera