onsdag 1 september 2010

Tog permobilen till jobbet

I går sa de på radio att det körde en permobil i kollektivkörfältet mellan Smista och Bredäng, på motorvägen alltså. En permobil. På motorvägen.
Känns inte som en jätte, jättebra idé.
Min jobbarkompis och jag resonerade att personen i permobilen (för jag antar att det inte var en ensam permobil som var ute och åkte) troligen hade slagit vad med någon huruvida det skulle funka eller inte, eller om personen bara hade missat bussen och tänkte att det går nog fint att ta kollektivkörfältet med permobilen, det blir ju nästan som att åka buss.
Jag trodde på det sistnämnda.

Måste erkänna en rätt barnslig grej jag gjorde idag när jag var på väg ut ur Stockholm. Det var rätt sega köer in mot stan och vi som skulle ut ur stan rullade på i sjuttio medan de kröp i tio km i timmen. Då kunde jag inte låta bli att ropa "suckers" och le ett Ace Ventura leende åt de stackarna i köerna. Som hämnd för att de rullade på i fredags när jag satt fast i tretimmars kön.
Det känndes rätt tillfredställande kan jag erkänna.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar