torsdag 18 november 2010

Ålande körning gör mig rädd

Var lite skraj igår och fick myrkryp i hela kroppen. Blev inte mindre rädd när jag körde till jobbet och det var halt som bara fan.
Har lånebil på jobbet eftersom "min" lastbil ju står med trasig bakaxel sedan i lördags. När jag körde mot huvudstaden i natt så tänkte jag att det var väl fan vad den här bilen var ostadig och vinglig att köra. Hela ekipaget ålade som en orm över vägen och jag tänkte att det var tur att det var tvåfilig väg så att jag inte åkte ner i diket.
Sedan isåg jag att det inte var bilen som var problemet.
Det var halt.
Då blev jag rädd.
Men fram kom jag i allafall. Men det blev inte så mycket till rast men det var lika bra det för värmaren fungerade inte i hytten och det var ju inte direkt varmt i natt om man säger så.
Hoppas på att den här natten blir bättre och att jag har mindre oro i kroppen inatt.

Ser ni "Välkommen åter" på fyran?
Om inte, gör det!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar