fredag 5 november 2010

Grävmaskinisten Kalle-Gurra

Alltså, idag har det tjatats kopiöst angående den nya boken om Kungen som kom ut här om sistens. Media blåser som vanligt upp allt till rigorösa propotioner.
Alltså, missförstå mig rätt, jag är ingen royalist, men för Jesu namn, ge karl en break nu!

För alla som inte har förstått det så är Kungen faktiskt en människa.
Ja, det är faktiskt sant. Han bajsa på toaletten, han borstar tänderna, han klipper tånaglarna.
Ibland har det hänt att han har gått på fest och blivit dyngrak. Han har säkerligen hånglat upp en och annan donna i sina dagar.
Precis som resten av oss dinousarier så har han varit ung och gjort en och annan tvivelaktig grej som han troligtvis inte är jättestolt över.

Men hörni, hur många är det av oss andra som aldrig har gjort några tabbar? Jag menar om vi verkligen ska vara ärliga mot oss själva?

Jag är i allafall jävligt medveten om att jag har gjort både en och två dumheter både som barn, undom och vuxen. Men inte fan skrivs det några böcker om mig, tack och lov.
Som jag sa, jag är ingen royalist, för mig spelar det kvittar om kungahuset står eller faller. Däremot så gillar jag inget vidare att folk ska stöta och blöta i folks liv bara för att karlstackarn råkar vara född till att vara Kung.
Läste dessutom att han egentligen ville bli grävmaskinist.
Undrar hur intressant media tyckt att det varit om han verkligen varit just en grävmaskinist.
Tänk er det löpet:
Läs allt om skandalerna i den nya boken om 64-åriga grävmaskinisten Kalle-Gurra
Hur jävla intressant vore det?
Exakt lika intressant som jag personligen tycker att det är att läsa om Kungen.
Inte ett skit med andra ord.
Ge nu karlstackarn en chans och tänk efter vad ni själva har gjort innan nu dömmer den stackarn till ett liv i skam.
Jag tycker i allafall att han verkar vara en rätt hyvens gubbe.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar