onsdag 10 november 2010

Jag är i allafall inte en lika dålig medmänniska...

Märklig grej som hände idag var att det kom hit en kille och skulle ge mig en offert på en värmepump och prata lite om hur det funkar och vilka besparingar man kunde göra. Ja, det verkar väl inte så märkligt tycker ni och det var det väl inte heller. Det märkliga med det hela var att det slutade med att vi satt och diskuterade ekonomi i några timmar istället för att prata om tråkiga värmepumpar.
Fast vi pratade så klart om värmepumpar också, inte bara infrastruktur.

Körde en snabbis till affären och där kunde jag konstatera att vi här i byn inte har lika tråkig attityd gentemot våra medmänniskor som i vissa andra städer. Vi var fyra personer på parkeringen, varav ett var ett par, en ensam dam och sedan jag. Både damen i paret och den ensamma damen föll omkull samtidigt. Damen i paret kom snabbt upp med hjälp av sin man och sedan hjälptes paret och jag åt att hjälpa den ensama damen. Det visade sig att hon hade en benprotes som gjorde det svårt för henne att komma upp även fast vi stöttade henne. Nåja, upp kom hon och vi hjälpte henne till bilen med kassar och allt.
Jag tänker i allafall inte vara lika taskig som andra var mot mig när jag behövde hjälp.
Sisådär, nu fick jag slå mig på bröstet lite idag med.

Hittade ett jobb idag som jag tänker söka. Tänk om man skulle få det.
Jobba dagtid.
Om det här var en ljudblogg skulle ni höra mig göra Homer Simpsons ljudet nu, ni vet det där han gör när man pratar om munkar.

Ser ute nu att det börjat snöa igen. Jag vill inte ha någon snö. Jag vill verkligen inte ha någon snö.
Som tur är så är jag ledig i kväll också. Så oroa er inte över mig i kväll heller för jag sitter säker i soffan i kväll, precis som ni, hoppas jag.
Dessutom ska Speciell vän sova över i natt så det blir extra mysigt.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar