onsdag 24 november 2010

Bättre en förkylning i näsan än en storm utanför hytten

Måste ju erkänna att det faktiskt till och med är skönare att vara sjuk än att ge sig ut i natt.
Antar att man egentligen inte får säga så, alltså säg inget till chefen. Men jag har hellre denna snuva än ger mig ut i denna svinstorm.
Släpade oss ut med hundarna på en pissväng nu och det var inte ett jävla dugg skönt.

I morgon ska Trean och jag ha en mysig dag och läsa massor av böcker och bygga garage av kapplastavar. Det bestämmde vi innan han somnade och det tycker jag låter som ett lagom projekt med tanke på hur jag mår.
Så det blir sängen länge med massor av Alfons Åberg, Axel som kör fast i leran med sin trehjuling, Halvan och alla hans fordon och så förstås den bästa boken, Guppyresan av Camilla Eriksson.
Läsa ska jag väl klara om jag tar några Alvedon och laddar upp med näsdukar, man kan väl ta snytpauser emellanåt.

Läste gjorde jag natten som var, Emma Janestigs bok; Varför gråter inte Emma?
Och nog fan grät jag allt, från pärm till pärm. Grät så tårarna sprutade.
Sedan smög jag mig upp i natten och lyssnade till mina barns andetag.

Var på kurs på jobbet idag också. Det var lite nyheter så det var nog nytta med det. Åt lite smaklös bricklunch också. Inte för att jag hade märkt om det hade smakat någonting med tanke på att alla mina lukt och smaksinnen är på semester i förkylningen men jag blev mätt i allafall.

Nu blir det sängen. Tills i morgon kväll eller så, natti.

Over and out

1 kommentar:

  1. Du SKA va glad att du var hemma för det var rena skridskobanan på E4an utanför Linköping, var stående där i 40 minuter, en trailerdragare som parkerade tvärs över norrgående, en kollega stod där 2 tim o 40(!!!) min..
    Helt sjukt halt ute!
    Va rädd om dig o krya på dig så slirar jag vidare ikväll ;)
    Kramar

    SvaraRadera