lördag 20 november 2010

Bussfilen är ingen bra väg till skolan, i allafall inte när man är utanför bussen

I morse sa de på trafikradion i Stockholm att en liten kille i sex, sju års ålderna sprang i bussfilen på motorvägen. Ja, ni läste rätt, i bussfilen på motorvägen!
Mitt hjärta höll på att stanna. Inte för att jag var i närheten utan bara för själva tanken att en liten knodd på sex, sju år sprang omkring mitt i morgontrafiken i Stockholm. Jag hoppas av hela mitt hjärta att den lille killen kom i säkerhet så snabbt som möjligt och att allt gick väl.
Bara tanken på det hela fick nästan mitt hjärta att stanna.

Annars har natten på jobbet varit bra, Speciell vän var med och höll mig sällskap. Och han höll mig faktiskt sällskap hela natten. Han sov över sista lossningen på morgonen men det förlåter jag han för. Jag blev så glad när han fixat och ordnat med hundvakt och ordnat så att han kunde sluta tidigare för att följa med mig i natt. Det gjorde mig så där fluffig inuti. Sådär klibbetiklabbig och glad i hjärtat. För vilken tjej gillar inte när en kille planerar och genomför en liten överraskning?
Jag gillar´t stenhårt i allafall.

Men den här dagen har nog inte så mycket att bjuda på och även om det skulle vara så att den har det så vet i fan om jag orkar vara med på det. Blir nog mest soffa.
Och i morgon fyller världens bästa mormor 91 år och det ska såklart firas.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar