lördag 20 december 2008

Glögg, pepparkakor och en sjuhelvetes massa mögelost

I kväll har vi varit på Glöggkväll hos goa vänner och druckit sjuttioelva sorters glögg och förätit oss på mögliga ostar och pepparkakor. Det är inte helt fel om man säger så. Men nu efteråt känner man sig ju som en uppsvälld sjöko. Men det var det värt!

Började min dag med att åka ut och äta dinkelgröt hos en av mina goa vänner och det var inte alls en tokig star på en dag. Min dotter som följde med var dock inte så förtjust i de fyra "rara" fasanerna som spatserade omkring utanför fönstret. I vår familj så tycker vi inte om fåglar, eller fågglar som vi brukar kalla dem. Det sitter rotat hos mig sedan barnsben att fågglar är ett elände som vi gärna håller oss ifrån. Nu råkar det ju vara så att det faktiskt finns människor som gillar fåglar, min vännina gillar ju att mata de små kräken och då får man ju som gäst stå ut med detta. Men det är svårt. Ska tilläggas att både dottern och jag överlevde den läskiga fasanattacken. (Attack och attack.... men det var allt lite läbbigt fast vi var inne och de små otäckingarna var utanför)

I morgon är det dags att jobba lite igen. Har varit ledig sedan i onsdags morse då jag gick av sist. Det blir inte så blodigt utan bara en liten kort tur och det blir inte så många timmar om det inte händer något förståss. Som en gullig liten punka eller så. Sådant brukar annars ha en viss tendens till att hända just sådanan dagar som man tror ska bli lite korta och lindriga så där. Det är ju jädrans typiskt och brukar inte ofta slå fel. Nåja, nu ska vi inte vara pessimister, klart att det kommer att rulla på! (Peppar, peppar, ta i trä, tvi, tvi, tvi, osv)

Morgonsoffan.

Alla som inte har sett det på svt1 ska genast kolla in det. Måste vara det roligaste humorprogramnet på länge.

Såg Håkan Nessers "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" på svt1 för en stund sedan. Mycket bra var både boken och filmen och det var en befrielse att äntligen få veta vem mördaren var. Fast lite osäkert kändes det ju ändå, lite hängade i luften trots allt liksom.

Men filmen var bra även fast jag läst boken. Brukar inte tycka det men i detta fallet så var det helt ok.

Nehej mina vänner, nu är det dags för sängen så man inte somnar bakom ratten i morgon.


Ha de gott, isterflott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar