fredag 26 december 2008

I dag är det den allmänna slöardagen hemma hos oss. Vi har inte varit utanför dörren idag, bara suttit inne och kollat på film, spelat spel och ätit. Men det är väl så det ska vara på juldagen, det har det iallafall alltid varit i min familj. Men alltså det går ju bara inte att göra någonting för man måste ju smälta all maten man stoppade i sig igår. Men för en gångs skull så åt jag faktiskt nästan som folk, det blev bara en talrik kallt, en varmt och inte ens snaps blev det mer än två pyttisar. Inte ens mer en 1 ynka öl gick det ner. Pressade i mig en liten skål med risalamalta och det var enbart för att mamma stått och gjort i ordning det.
Pv däremot gjorde inget annat än att åt igår :) Var gång jag tittade på honom under kvällen så stoppade han något att äta i munnen. Jag tror att han bunkrar för att jag mumlade något om att vi båda skulle behöva gå ner ett eller två (eller om sanningen ska fram 12) kg var.

Sonen är lite gladare i dag och sa "Hej då, pappa" till pv när han åkte och handlade lite idag. Så nu heter bio.pappan "Namn" och pv heter "pappa". Där ser man. Jag tror inte att pv är så ledsen för det, han såg mest stolt och nöjd ut.

Man kan väl konstatera att bio.pappan har skitit i det blå skåpet. Dottern sa till mig i går när jag frågade om han ringt; "Nej, han har inte ringt och uppriktigt sagt mamma (där blev det lite svårt att hålla sig för skratt, just när en tioåring uttrycker sig med "uppriktigt sagt" :)) så skiter jag i vilket. Sonen sa sedan; "Mamma, jag älskar inte honom längre, han har svikit mig så många gånger och jag orkar inte längre"
Nej, jag försår dem precis. Det känns på sätt och vis skönt att de själva har kommit på hur det ligger till. Jag har aldrig sagt till dem att han skiter i dem eller pratat illa om honom inför dem. Men de är ju inte dummare än att de fattar själva hur det ligger till och nu har de ju sagt det högt till mig också och jag tror att det släppte en hel del igår. Som sagt, det verkar som att sonen mår bra mycket bätte idag. Det betyder ju att jag gör det med. :)

Måste ringa min sjuka vän idag och se hur hon har det i dag. Vi pratade lite löst om att ses idag, men va tusan, jag orkar ju inget idag. Allt känns som ett omöjligt uppdrag. (Skulle vara trevligt i och för sig om Tom Cruse dök upp :)) Ska ringa i allafall och se hur hon har det. Tänker och tänker att jag ska åka ut och vara med henne i stallet, men det är ju sammma med det, jag oooooorkar inte just nu. Nya tag i morgon kanske?

I kväll kommer mina svärpäron. Vi har inte sett dem på några månader så det ska bli himmla trevligt. Tror att pv tycker att det ska bli skönt att få hit dem en sväng, han längtar nog lite hem ibland och säkert efter sina päron med.

Nehej, nu ska jag nog försöka att orka göra någonting en stund. Man kanske skulle palla att ta en liten prommenad i allfall. (troooligt...)
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar