söndag 28 december 2008

Old friends

Var in till stan och mellandagsreashopade lite idag. Hade lovat äldsta grabben en ny vinterjacka då vi bråkar om det varje dag som det är kallt ute. Varje kall dag sätter han på sig sin tunna sommarjacka, modell vindjacka, med en tunn täckväst på. Och varje dag så skäller jag på honom och säger att han ska ta på sig sin vinterjacka. Problemet med vinterjackan, som förövrigt är inköpt förra året och är väldigt snygg, är att den är röd. "Hallå¨, farmor" röd jacka??? När man är 12 bast? Är du galen morsan? Nåja, gjorde en dela med honom igår att om han fick en ny svart, eller eventuellt militärgrön, jacka så lovade han att ha både den och mössa och vantar varje kall dag. Så en ny jacka blev det och den är svart. Och både den och mössa och vantar sitter på ungen idag. Ha! (Men frågan är väl vem som vann denna fighten egentiligen... Det känns som att det är jag som är lurad)
Lite annat fick följa med hem också, som sig bör när man är på rea :)

Det bästa med rean var dock att jag träffade två gamla vänner som jag inte sett på länge. Den ena av dem är ett riktigt energipiller som alltid är lika roligt att träffa. Vi babblar och bubblar och det var härligt att se henne.
Den andra vännen var min äldsta barndomsvän som jag har känt sedan hon föddes (jag är född några månader innan henne) men vi kom tyvärr ifrån varandra i gymnasiet. Vi har setts ibland under åren men det blir aldrig så värst ofta. Våra döttrar är lika gamla och nu ska hon ha barn igen om några månader. Jätte härligt för henne, men jag kan erkänna att jag inte är ett dugg avis. Tack men nej tack till att börja om med vaknätter, nappflaskor, barnvagnar och bilstolar. Jag känner mig rätt klar med den biten för tillfället. Men som sagt, jag är väldigt glad för hennes skull.

Svärisarna är iväg en sväng idag och hälar på lite släktingar så nu är det väldigt lugnt här hemma. I morgon åker mina kids iväg en sväng och blir borta någon vecka. Det känns lite ledsamt och jag kommer att sakna dem. Men det klart min lille pojk är ju borta från oss halva tiden så då överlever man ju någon vecka även utan de stora. Men det blir en väldig skillnad från att vara sju, som vi varit nu i några dagar, till att bli två som det blir i morgon. Men jag får väl passa på att vara lite social med mina vänner.

Vi ses senare, aligator :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar