onsdag 31 december 2008

Limpmacka med falukorv

I morse ringde min kära vän för vi hade bestämmt oss för att lajja idag (-"Nej, mamma, det heter att man ska "VA", inte lajja" -"Skiter jag i ungkott för på min tid hette det lajja, så det så!") Så kom hon med den absolut brillianta ideén att vi skulle ta med oss fika och åka till skogen och gå en långpromenad med skräphunden. Jag sa genast ja, för då får man en jättebra anledning att äta igen, perfekt. Sen ringer hon på vägen och frågar om jag har limpa, så klart sa jag. Sen undrar hon om jag gillar falukorv. YES! Limpa med falukorv. Snacka om barndomsminnen!

Så promenad gicks, hund fick leka och springa, studerande av att rullstensstenar med snö på ser ut som jättestor, bigbouta snölyktor. (-"Seså barn, rulla några snöbollar till så blir det kanske mat till kvällen" Mouhahhahahh) Sen satte vi oss i vindskydd och åt limpmacka med falukorv. Jag undrar bara: finns det någonting som smakar så gott? Nä, just det.

Sen blev det ännu en underbar mellandagsrea tur. :) Vi var väldigt tröga i början men när vi väl kom igång så var vi som ett par av de där rullstensåsstenarna vi såg tidigare på dagen. Släpp en sån rund sten i en mycket brant backe så fattar ni vad jag menar. Jag tror att det var den röda tråden som fastnade på min jacka som utlöste det hela. (Det där var ett tråkigt men roligt internt skämt som bara min vän fattar, så är du inte hon, strunta i den komentaren. Fast erkänn att du är lite nyfiken nu?)

Åh, vad jag är lyckligt lottad att mina vänner underhåller mig när kidsen är borta. Annars skulle jag väl bara sitta här och uggla som en senil gammal hornuggla. (Nu hatar ju jag fågglar och har ingen aning om huruvida en hornuggla kan vara senil eller inte. Men det borde ju faktiskt vara fullt möjligt att en hornuggla utvecklar senilitet. *tänker* Ja, jag bestämmer att den här hornugglan är senil så nu har vi rett ut det.) Men nu har jag haft skitkul fast mina gryn inte är hemma. Skönt det.

Har pratat med alla kidsen idag. Den yngste ringde och sa att han blivit far och att jag fått sex stycken barnbarn. De hade dock inte fått några namn ännu eftersom att det ändå inte går att se skilland på dem ännu. Dessutom misstänker jag att en tre, fyra av dem kommer att bli uppätna. Ja, fast en av dem ska antagligen heta Fiskis, sa han. Jag frågade aldrig men jag tror att det rör sig om akvariefiskar. Jag hoppas det.

Färgade om barret igår, sa jag det? Ja, inte det som ligger på golvet, det är fortfarande grönt eller i alla fall lite åt det hållet. Nej, jag menar det som sitter på mitt huvud. Jag tror att det blev snyggt, men det spelar inte så stor roll, huvudsaken att det döljer det grå håret. (Notera att jag skrev "huvud"saken, ha ha ha. Jag tror att jag ska skicka in det där till VM i tråkiga skämt. Tror att jag har en chans där) Upptäckte i morse att minst ett hår antingen var missat eller helt enkelt imunt mot färg, det var lika grått som i går. Fan. Så jag tog helt sonika pincetten och nu vilar det på botten av en av bajsbassängerna på reningsverket. Ha! Där fick du!

I morgon är det nyårsafton. Då äré fest.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar