söndag 21 december 2008

Strul så klart!

Ja, vad var det jag sa igår? Klart att det skulle strula idag, vem hade trott något annat? Fick bilen, lastad och klar, det var ju skönt. Tyvärr fanns ingen soppa i tanken, jo lite, men inte så det var något att skryta med. Nåja, tänker jag glad i hågen och knallar iväg. Det bolaget som vi använder har ju pumpar i staden jag ska till och dessutom precis i närheten av var jag ska lossa.
Kommer fram och lossar mitt lass, som var grönsaker, fullt i både bil och släp. Och visst det knallar på, de har bra truckar och det fanns gott om plats att ställa på. Jag var ännu glad och nöjd...
När jag sedan ska koppla ihop så bara vägrar bulten att gå ner och det gåååår inte att koppla ihop. Jag känner hur irritationen stiger som sav i björkarna på våren och jag står där i duggregnet och provar sänka bilen. Det brukar ju funka. Jag provar att höja bilen, jag kör emot fyra tusen gånger och jag är irriterad. Nåja, ringer tillslut min chef och gnäller lite, det funkar som vanligt. Det är helt sjukt, men när någonting inte funkar så ringer jag honom och då funkar det. Det är rätt komiskt, det är som att jag bara måste ringa och förnedra mig och störa honom och sen funkar det.
Kommer då tillslut iväg och just ja, jag måste ju tanka. Kommer till pumpen, av med tanklocket i med kortet. "Tekniskt fel, försök igen om 1 minut" Försöker igen. Och igen, och igen. Efter åtta miljoner försök så ringer jag min kära chef igen och talar om att jag inte har soppa i bilen och tanken inte funkar. (Nu borde ju pumpen ha funkat eller tanken fyllts på något mirakulöst vis, eftersom jag ringde och störde och förnedrade mig, men icke!)
Efter att vi överlagt ett tag så kör jag hemmåt med väldigt lite i tanken och kör med ägg under gasen hela vägen hem. Kommer tack och lov hem och fram till tanken. (Tack gud) och hoppar ut och upptäcker att jag hade glömt att skruva tillbaka tanklocket när jag försökte tanka. Så det ligger kvar i vid den tanken kan jag tro. Det satt iallafall inte där det skulle och låg inte på tanken heller. *suck* Ringer chefen igen (!) och talar om läget. (Nu borde jag ju ha hittat locket någonstans på bilen men det hände inte nu heller) Får skämmas lite och säga förlåt.
Jag kom fram till åkeriet utan problem sen och jag hittade till och med ett nytt tanklock där, så dagen slutade lite bra iallafall.

Men vad är det som gör jag det alltid händer massa jox när jag ska jobba? Det är som att det ligger någon slags förbannelse över mig. Det blir alltid massa småsaker och det blir ju i slutändan en jädra massa tid och arbetskamraterna undrar var man varit eftersom det tagit sån tid. Då orkar man inte dra alla femtioelva saker som har hänt under dagen heller och de tror antagligen att man är antingen en latmask eller en idiot.

Efter jobbet stack jag direkt på gymnastik uppvisning som mina syskonbarn var med på. Det var verkligen upplyftande för humöret kan jag lova. De minsta barnen var så otroligt gulliga så att man nästan ville gråta. En del sprang runt som yra höns, en del stod mitt i allt och petande näsan och en del bara sprang. Ha ha, det var så fantastiskt gulligt så det fanns inte.

Tanken är nog att jag ska laga mat nu. Men jag vill inte! Kan ingen bara ringa och säga att jag har vunnit en privat kock som ska bo här och ta hand om all matlagning under det närmasta året. Eller varför inte resten av mitt liv? Det skulle vara ett pris som inte jag skulle tack nej till.
Och när han/hon ändå var här kunde h*n ju städa och tvätta med så slapp jag det med.
Hallå, spelbolagen, här har ni en värsting idé som ni får av mig helt gratis :)

Smell u later.

1 kommentar:

  1. hejsan!
    Du - en privat kock - det vore nå det!
    En sån önskar jag mig med!

    Kul blogg du har!
    Jag kommer tillbaka =)

    SvaraRadera