onsdag 15 april 2009

Jag: Underbar & vacker

Jag är vacker och underbar.
Det sa just Speciell vän till mig.
Det var precis vad jag behövde höra.
Tack.
Du är själv en underbar, vacker, snäll, snygg, trevlig, rolig och härlig människa.
Om jag pallar upp mig med lite gamla träbitar och en sten så kan du luta dig mot mig.
Allt löser sig.
På något sätt.
Vi löser det här. Du och jag.

Natten flöt på som margarin i en varm stekpanna. Helt otroligt två bra nätter på raken på jobbet. Det är ju så att man får gåshud på hela kroppen. Sov tre (3!) timmar på jobbet i natt och det är man ju inte direkt bortskämd med. Ändå hade jag tid att dammsuga och städa ur lastbilen när jag kom tillbaka till jobbet. Kändes bra att få det gjort nu efter vintern. Vårstädad lastbil står nu på åkeriet och väntar på min arbetskamrat som ska jobba i natt. För jag är nämligen ledig ända till på fredagkväll.
Jag säger bara en sak:
Jippi!

Kåt katt.
Ja, ni fattar.
Mjaouuuuuuu!
Vet ni hur lång en katt kan bli som hänger sig i ett fönster på en dörr?
Lång.

Hur skönt är det när tvåan ropar:
-Mamma, jobbar du i kväll?
och man kan svara:
-Nej
Jag ska tala om hur skönt det är.
Jättemegasuperdeuperskönt.

Over and out

3 kommentarer:

  1. ditt liv låter lite sorgset... jag hoppas du blir lycklig någon gång....

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa15 april, 2009

    Åh, lite sorset kan det nog vara ibland. Men jag är lycklig. Läser du bloggen eller bara något enstaka inlägg?

    SvaraRadera
  3. nja jag tar hellre en etta, för det räcker bra för mig eftersom jag är själv. & den hyran är samma som jag har nu.
    Men tack ändå! :) Ja det va trevligt hos dig.

    SvaraRadera