måndag 20 april 2009

Vi ska bli föräldrar!


Det blev en helt suverän dag igår. En sak som vi hoppats på ett tag gick i lås igår och en stor, tung sten, eller snarare mer ett berg, kunde lyftas ur vår ryggsäck. Att slänga bort den där stenen kändes som en otrolig befrielse och Speciell vän är som en ny människa. Eller, nej, han är äntligen sig själv igen. Glada, positiva Speciell vän. Inte tankspridda, bekymrade Speciell vän.
Vi firade det hela med att åka in till granstaden och äta oxfiléfrossa med mamman och pappan. Jag har längtat efter oxfilé i flera månader och jag åt så jag trodde jag skulle spricka. Det kändes skönt att kunna bjussa mamman och pappan också, som tack för allt de gör för kidsen.
Det blev en jättetrevlig kväll med god mat, gott att dricka och en massa skratt.
En bonus var att tjejen som serverade oss var en gammal kompis som jag tyvärr tappade kontakten med för en herrans massa år sedan. Jätteroligt att träffa henne efter alla dessa år och jag ska ta och ringa henne en dag och se om vi kan ta en fika.

Borde gjort massa saker idag. Det gjorde jag inte. Vi åkte och fikade hos Speciell väns syster, den enda av hans systrar som jag inte hade träffat. Nu är det bara en bror kvar, sen har jag nog pejl på syskonen i allafall.
Sen åkte vi och kollade på en valp. Tjofaderittan så hade vi råkat tinga en också. Så snart ska vi bli "föräldrar" till en liten boxer. Herre Gud.
Kidsen fick vara med och bestämma om det skulle bli valp eller semester, de gjorde som vi, de valde valp.
Snart kan vi öppna ett eget zoo och då behöver vi ju aldrig mer åka på semester, perfekt.

Over and out

4 kommentarer:

  1. Om ni ska ha Zoo så kan ni ju ta betalt av gästerna, så får ni kanske råd & semestra. ;)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med en liten i familjen!

    SvaraRadera
  3. Chaffismorsa21 april, 2009

    Linduz
    Ja! Vilken bra idé! :)

    Angie o Lotta
    Ja, det ska bli hur mysigt som helst. Ni anar inte vad söt han är! :)

    SvaraRadera