lördag 18 april 2009

Mansgård? Barngård?

Det är en spännande match här utanför i kväll. Ja, eller jag tror att den kan vara spännande, jag har inte direkt kollat in ställningen. Det verkar vara ett gäng med högstadie eller gymnasie elever som har brännbollsmatch. Det var många lila, smala påsar också men jag hoppas de håller sig lugna. Ja, inte för att jag bryr mig på det sättet att de skulle störa mig eller så utan för deras egen skull.
Man minns ju själv hur det var i den där åldern. Tur att man har blivit så mycket äldre. Synd bara att man inte har blivit så mycket vettigare. Eller jo, det har man ju faktiskt. När man tänker efter så har man ju faktiskt det.
Snart är det dags för mina egna knoddar att vara ute på kvällarna. Hur ska jag klara av det? Jag får kalla kårar och ilningar bara jag tänker på det.
Ettan fyller tonåring om en vecka.
Hallå! Hörde du vad jag sa? Tonåring!
Hjälp.

Trean for till far idag. Saknade är stor och tung redan. Men tiden rusar så han är snart hemma igen. Min lilla godisbulle.

I dag har vi varit och köpt en hundgård till Speciell vän. Nej, då jag bara skojar, till barnen. Nej då, den var faktiskt till hunden. Men det klart, det kan ju vara skönt att sätta ut både hund, ungar och gubbe där ibland så att man får lite lugn och ro. Och Speciell vän, honom kommer jag att sätta ut där nästa fullmåne, var så säker.

I natt ska jag jobba och jag ska köra den turen som jag hatar mest av alla. Tack, snälla, söta bossen för att du sätter upp den turen på mig fast jag sagt att jag inte vill ha den. Tick och tack så arslet sprack säger jag. Men det är väl till att bita ihop och bara jobba på.

Speciell vän
Du gör mig lycklig vet du det?
Det är klart att jag vill ha dig hos mig,
det är ju här du hör hemma.
Hos mig, hos oss.
Älskar dig, nu och för alltid.

Nu vila. Jag.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar