onsdag 21 oktober 2009

Barkborrar, regalskepp och tant med basker?

Varje natt som jag jobbar så sitter jag och kommer på intressanta och roliga saker som jag ska skriva om på bloggen. Sen åker jag hem och sover och när jag vaknar så är det som bortblåst. Ungefär som när man vanknar av en knasig eller läskig dröm och tänker att den måste jag komma ihåg i morgon men den är lika borta som lönen i mitten av månaden.
Jag har provat att skriva upp små stödord som ska hjälpa mig att komma ihåg det där roliga, klyftiga eller fyndiga men sen sitter jag där med lappen och undrar vad tusan barkborrar, regalskepp och tant med basker står för.
Får väl köpa en Agent Cooper bandspelare och spela in ideérna istället. Kan funka.

Kände mig som en superklant när jag var upp på åkeriet idag. Stod och fäpplade med bryggan när jag hade backat in och irrade omkring och letade pallar tills det kom en trevlig prick och hjälpte mig hitta mitt gods. Har ju jobbat på det här åkeriet i över ett år men är ju extremt sällan där, lastar ju för det mesta på ett annat ställe i en helt annan stad. Men man känner sig som en jubelfjant när man irrar omkring som en knasig höna och inte vet vad man ska ha för sedlar, gods. Man vet inte var det står, hur det ser ut eller knappt vart det ska. Sen är det ju så att jag kan vara lite lätt förvirrad emellanåt. En del dagar undrar jag hur det kan komma sig att jag klarar av att jobba överhuvudtaget.
Men det brukar ju lösa sig och at the end of the day så brukar allt vara ute och inget vara trasigt och då har man ju lyckats.

Idag hade tvåan med en kompis hem som inte brukar vara här. Stackare, vad ska hon tro om vår familj? Klockan var halv tre och jag låg i soffan i pyamas och det såg ut som ett slagfält. Tvåan var hungrig och började steka köttbullar och koka makaroner medans jag slumrade på soffan. (Nej det är inte hela världen, soffan är i samma rum som spisen så jag hade faktiskt koll på dem. Jag må vara virrig och tokig men inte galen). Kompisen undrade nog vad tvåan har för kansig morsa som ligger och sover på soffan hela dagarna och låter kidsen laga mat själva. (Du... är din mamma en sån där alkis?)Vi får hoppas att hon vågar komma igen och att man är lite piggare då så att hon får se att man faktiskt inte är helt bäng i kolan.

Har funderat på det där med hartsfiolen. Var får man tag på harts?

Over and out

2 kommentarer:

  1. Harts? Jag tog bara fiskelina & frigolit när jag va liten, det funka susen! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. samma här..fast det hände ju inte så ofta,jag var ju så mörkrädd och Åsa ville alltid att det skulle vara mörkt ute..hehe..

    SvaraRadera