lördag 17 oktober 2009

Luddar omkring i trötthetslandet.

Så, nu var den här arbetsveckan slut. Synd bara att det börjar en ny i morgon igen.
Jag jobbar fyra nätter på en vecka och tre av fyra var inget roliga denna veckan. Hur kul känns det då? Inte så värst, nej.
Avslutade arbetsveckan med att tappa en skärm på släpet så då blev jag tvungen att jiddra med det innan jag åkte hem. Men nu är man hemkommen i allfall.

Hade tänkt att vi skulle ha en mysig lördag med familjen, kanske gå på någon bio och äta något gott. Men så visade det sig att ettan har bortamatch idag, plus att vi ska ha kiosken i sporthallen. Samma tid som bortamatchen. Känns ju väldigt genomtänkt. Jag trodde, i min enfald, att det var meningen att barnen skulle vara med i kiosken och hjälpa till. Det har i allfall mitt barn varit tvingad (av mig) att vara.
Trodde att det var en del i varför man ens ska ha kiosken, inte bara för att få pengar till klubben. Lite det här med att lära sig ta ansvar, ha hand om pengarna och att våga stå där. Bra träning på huvudräkning dessutom.
Men det är väl jag som är ett spån, som vanligt så handlar ju allt om pengar.

Vad drygt det känns att dagen inte kommer att bli som man tänkt sig. Men det klart, man kan ju vara hemma och laga mat tillsammans hela familjen och titta på film hemma istället.
Det är inte lätt att få till något familjeliv överhuvudtaget när man jobbar som jag gör. Ibland så känner jag bara att jag vill ha ett vanligt sju till fyra jobb så att man hinner träffa ungarna mer än en timme varje dag. Det ska jag satsa på i framtiden. Som det ser ut nu så finns det inte några alternativ men jag ser fram mot att kunna ha ett jobb med bättre tider i framtiden.
Tills dess luddar jag omkring i trötthetslandet nittio procent av tiden.

En annan av nackdelarna med att ludda omkring där, förutom att man inte kan ha ett normalt familjeliv, är att det inte blir ett skit gjort. Jag får aldrig tummen ur häcken och tar tag i saker som jag alltid gjort förut. Jag orkar helt enkelt inte. Jag skulle behöva städa inne, det bor saker på golvet som har mer päls än djuren har på kropparna. Gräset skulle behöva klippas innan vintern, det är sådär lagom intesnyggt och halvligger i tussar här och var.
Bilen är full med papper, spännband, post och så klart skräp och damm.
I källaren väntar ett helt rum på att bli urplockat och uppstädat så att man kan använda det som förråd och inte en fälla. För just nu är det mest som en fälla, går man inte där är det inte säkert att man kommer ut igen. I allfall inte på en dag eller så. Nu för tiden när jag går in där så tar jag med mig matsäck och klättringsutrustning, just in case, liksom.
Altanen har inte blivit iordninggjord för vintern utan dynorna ligger ute och möglar (skulle jag kunna tänka mig i allfall), det står lite krukor med döda växter här och där. Poolen står där, grön och fin och jag vill inte ens veta vad det bor för djur i den. (Tyckte att jag såg en ormliknande sak där häromdagen och jag funderar på om det är Storsjöodjuret eller om det till och med är Lochness monstret som flyttat in)
Nej fy, vad jag är trött på att vara trött.

Jag ska se om jag hittar lite energi så att jag orkar dammsuga av lite och sen ta en varm dusch innan det är dags att kioska.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar