fredag 23 oktober 2009

Vanliga ljudöverdoserade chaffisar får köa för att rädda livet på de som åker med poliseskort

Tyst det är i huset.
Ingen är hemma förutom jag. Inga barn, ingen gubbe, inga djur. Inte ens en katt.
Jag är inte van vid att det är tyst, i min värld är det aldrig det.
Det är liv på jobbet, först truckar som låter, sen motorljud och radio. Sen slammer och truck när man lossar. Sen har jag rast och då brukar jag sova en stund men tyst är det inte. Vid den tiden brukar världen just vakna och det är bilar och folk och buller och bang.
Sen kommer jag hem och ska sova, då kommer kidsen hem och det är bulleribång med kompisar och djur.
Tassar mot golvet (taket för mig då)och klampande steg. Tonårsfnitter och tvapparater. Det hör lite tvspel och matlagning, ibland någon som skäller, hund eller människa.
Sen är det dags att gå upp och då är tvn på.
Aldrig är det tyst.
Men nu, nu är det tyst som i graven. Jag hör till och med ett element som drippelidroppar och, hör och häpna, jag hör faktiskt väggklockan i köket.
Tick, tack
Flera år sedan jag hörde den sist.
Nu inser jag vad trött jag är på ljud.

I dag var det kaotiskt i huvudstaden vill jag lova. Det är EU möte i Älvsjö för er som missat det. Körde söderut på essingen vid åttatiden och det var inte som det brukar. Trafiken brukar flyta bra i södergående och vara lite tjock in mot stan, men idag var det värre ut från stan än in mot stan.
30 km/h körde jag och plötsligt står en polis i vägen och stoppar alla tre filerna. Jahapp, tänkte jag som stod längst fram i mittenfilen. Så klart att jag inte skulle hinna förbi innan de stängde tänkte jag. Men vips så kom det en poliseskorterad liten karavan. Tjoflöjt vad det gick! Rätt ut från avfarten i full rulle. Polisen väntade 30 sekunder och sen vinkade de fram oss. Precis när vi börjat köra kom en till liten karavan och slängde sig ut framför oss. Liten miss av polisen känns det som. Men det gick bra det med, ingen krockade och ingen blev mördad.
Jag antar att det är risken för att någon politiker ska bli mördad som gör att de stänger av en europaväg mitt i rusningstrafiken.
Det är ju inte så noga med oss andra dödliga, vi kan vänta och köa lite.

I morgon ska jag på kusinträff och det ska bli sjukt kul.

Over and out

1 kommentar:

  1. Snygg blogg ;)
    Hoppas du haft en bra dag?:D
    Kolla gärna in min om du vill och har lust :D
    http://jossaahn.blogg.se

    SvaraRadera