fredag 9 oktober 2009



Nu är jag långledig och börjar inte igen förän natten mellan tisdag och onsdag. Känns så otroligt skönt att slippa tänka på jobbet på flera dagar. Ska njuta.

Började ledigheten med att städa. Jättekul. Men som tur är så har jag haft med min städsidekick Speciell vän hela dagen. Det är ju så mycket roligare när man är två. Fort går det också. Nu har vi satt kidsen i arbete med att städa sina rum så nu är vi riktigt populära. Speciellt den lilla förpeburtala dottern tycker mycket om oss just nu. Dessutom hotade vi med att det inte blir något disko ikväll om inte rummet är städat. Åh, hon fullkommligt strålar av lycka mot oss. Om blickar kunde döda skulle vi vara ben och damm vid det här laget.
Ettan däremot tog tag i uppgiften med positiv attityd. Undrar vad det är han vill ha?

I morgon ska vi iväg med några av mina jobbarkompisar och bowla och äta lite gott. Ska bli roligt att umgås lite med dem på fritiden och inte bara på jobbet, det brukar bli bra stämmning på jobbet efter att man gjort nåt kul ihop.
Det kan behövas, det är rätt mycket irritation på jobbet och har varit det sedan efter semestern och uppsägningar och indragningar. Det är alltid stress och mycket att göra känns det som och det suger energin ur oss alla och då brukar det som känt är bli rätt irriterat. Ibland tycker jag synd om det lilla äcklet, ja, vår chef alltså. Det kan inte vara lätt att vara han alla dagar. Men det är inte så lätt att vara vi heller så det jämnar ut sig.
Men SKIT i jobbet nu, jag är ju LEDIG!

Min bästaste städsidekick är inte världsbäst på att städa alla gånger men han försöker och det uppskattar jag. Jag skäller på han ibland när han inte förtjänar det (men ibland skäller jag inte när han förtjänar det så det jämnar ut sig) och det är orättvist. Men idag har han städat utav bara helvete och det ska han ha medalj för. Fast jag tar pokalen så det är lugnt. Tänkte ge han ett diplom också för att han är så oerhört bra på att tvätta. Men då måste ju jag få ännu en pokal för att jag är så bra på att vika ihop det och ta reda på det sen.
Fast han kan få pokal för att han fäller ner toasitsen och tömmer luddfiltret på tummlaren.
Tillsammans är vi i allfall ett jädrans bra team och det är huvudsaken.

Nu. Ge guldet till ettan som städar som fan.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar