torsdag 22 oktober 2009

När jag dör vill jag komma till Köttfärsdalen, då slipper man nog gå hungrig.

Här om dagen glömde min arbetskamrat bort att han skulle jobba så han satt hemma och groggade lite. En annan arbetskamrat, han som fick jobba istället, blev inte så glad. Kan man verkligen glömma bort att man ska jobba?
Nog för att jag är virrig men jag tror inte att jag skulle kunna glömma bort att jobba. Men man vet ju aldrig. Lika bra att inte säga för mycket, nästa gång kanske det är jag som glömmer att åka till jobbet.
Det bästa idag är att jag är ledig och inte behöver åka till dit. Men det är kanske lika bra att kolla schemat så att jag inte missat att jag ska jobba.

Satt och kollade på Roast på Berns här om dagen. Jag vet inte, men jag tycker att humor på tv var bättre förr. Jag älskade till exempel Nöjesmaskinen och Nöjesmasakern. Det var humor. Nu för tiden är det mest kuk och fitta när man tittar på tv och lyssnar på raido och jag tycker inte att det är så kul. Okej, det finns en och annan på Roast som är rolig men de flesta är bara plumpa och det är inte kul. Att de skämtar på andras bekostnad är ju visserligen själva ide´n med programet men det är skillnad på att vara rolig och på att vara plump. Petra Mede till exempel tycker jag inte är ett smack rolig utan gapar mest och är plump. Inte kul.
Nej, humor på tv var roligare förr så jag kollar hellre in en DVD med Nöjesmaskinen.

En kul sak som jag tänker på ibland när jag inte har roligt är vad min systerson kallade sin dagisavdelning när han var mindre.
Han gick på avdelningen Köttfärsdalen.
Det är snorkul tycker jag och för er som inte hajjar var han gick så var det Körsbärsdalen. Sånt tycker jag är humor.
En annan rolig sak är Smelly cat som Phoebe Buffay sjunger i Friends. Det är kul.

Kul ska det bli på lördag också för då ska min syster och jag på kusinträff på min pappas sida. Nu är det så att en kusinträff på den sidan av släkten inte blir så stor för vi är bara fyra stycken, men vad gör det när man vet att vi kommer att skratta brallorna av oss. Längtar redan.
Har försökt att övertala min chef att jag ska få ledigt på fredagkväll så att jag kan vara lite pigg på lördagkväll, det är ju inte så kul om jag somnar. Håll tummar och tår att det går vägen.

Våra hundar är något av ett par miffon. Just nu ligger den stora utfläkt på golvet med pungen i vädret. Ingen vacker syn vill jag lova. Den lilla ligger bredvid och ser sur ut som vanligt, men det är ju svårt att inte göra det när man är boxer.

Nu blir det filmtajm.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar