fredag 2 oktober 2009

Tråkig kväll men fnissig morgon

Jag var inte arg på mitt jobb igår kväll. Nej, jag var jättearg.
Hela lasset, dvs 51 stycken europapallar, var dåligt lastade pallar. De var vingliga, jättestora och jättetunga. En av pallarna orkade knappt liften på bilen med och då orkar den två ton! Säger ju lite om hur de såg ut. Och detta ska jag dra av med en handtruck, mitt i morgonrusningen i storstan, på en liten sketen lastzoon som lutar åt vänster, fast mycket.
Jag var arg som sagt, jättesupermega arg. Jag skällde och svor och var nära till tårar då det tog två och en halv timma att lasta. Jag var inget trevlig och hittade på nya svärord när alla de jag redan kunde tagit slut. Alla könsord jag kunde komma på smattrade över mina läppar.

Nåja, när jag väl kom iväg så rullade det på(ha, ha vad rolig man är) och det gick bra hela natten sen. På morgonen skulle jag tanka och drog in ekipaget vid tanken så gott det nu går. Där är det trångt och lite bökigt men så stod jag där och fipplade med kortet. Då kommer det en gubbe i en liten, lätt lastbil en sådan man får köra på vanligt B-kort. Så ska han krångla sig in runt mitt ekipage och jag ser hur han kör fram och backar och kör fram och backar. Sen backar han rätt in i en telestolpe(bonk) så att träflisorna ryker. Jag fnissar lite.
Sen krånglar han sig i allfall fram till tanken, det är bara det att bilens underrede tar i cementklumpen som pumparna står på(skraaaaap). Fnissar igen.
Då backar han(skraaaaap) och kör fram och kör då ner en stor lampramp som sitter på den lilla taket som räcker pumpen(skraaap, bank, bonk). Fniss.
Backar tillbaka och drar då en jätterepa(skraaaaaap) i hela skåpsidan i ovan nämnda tak. Fniss, fniss.
Sen när jag är klar är gubben det med och han ska börja krångla sig ut precis vid fronten på min lastbil. Jag slutar fnissa och slänger i backen och backar fort som fan innan han tar med sig halva fronten på min bil.
Alltså, jag vet inte om han inte var nykter eller om han bara var den sämsta chaufför jag någonsin sett.

Pappan ringde i dag och berättade om att runkarn blivit anmäld och åkt fast. Men det visste jag redan för det var min arbetskamrat som satte dit han. Eller vänta, har jag glömt att berätta om han? Som åker jämsides med våra bilar och runkar i förarsätet? Trevlig kille det där. Men nu blir det väl slut på det, i allafall ett tag.
Det som faschinerar mig mest med den karln är att det verkar bara vara våra bilar som han tänder på, eller vad det nu är han gör. Jag har nämligen inte hört några andra åkerier än vårt som råkat ut för han.
Nåja, nu får vi klara oss utan han, skönt det.

Nu ska jag krypa till kojs, fast först ska jag ta en dusch.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Den där chaufören värkade inte så smart...kraaaap. Jag skrattade när jag läste.
    Jo jag skulle väll kommit in då i onsdags, får ta det en annan dag. Så får vi babbla. :)
    Trevlig helg! KRAM!

    SvaraRadera
  2. haha herregud,jag kan se det framför mig..och höra=))

    SvaraRadera