måndag 26 oktober 2009

Skrattfnatt

Kusinträffen igår var verkligen en hit. Jag har inte skrattat så gott på åratal som jag gjorde igår kväll. Vi gjorde det enkelt för oss och beställde pizza vilket passade mig utmärkt. Själva grejen är ju att man ska ses och prata och skratta inte att man ska hålla på och laga en massa mat.
Jättekul var det! Tack kära kusiner och systeryster, vi gör om det snart igen.

Dagen har varit som tuggummi, det vill säga seg. Seg som en gammal biff från ett gammalt ök. Seg som kåda. Seg som nykokt kola.
På eftermiddagen åkte vi i allafall till Speciell väns systerson som fyllde tre år och gratulerade honom. De har precis flyttat in i sitt nya hus så det var ju kul att se det också. Lunsen och flodhästen fick busa med deras pitbull och det tyckte de var kul. Lill flodis är lite rädd för henne men tycker samtidigt att det är skoj. Springa av sig fick de göra i allfall.

Åkte hem och lagade ungsrostade rotsaker och kyckligfilé. Så gott och så enkelt. Inte så onyttigt heller. Lika bra att äta sig mätt eftersom jag ska jobba inatt så att man orkar och inte blir superhungrig redan vid två tiden i natt.

Jag har faktiskt inte ett skit spännande att berätta och inga andra tankar att berätta om heller så jag lägger ner för idag.

Over and out

Föresten, ni har väl inte glömt att ställa om klockan till vintertid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar