tisdag 5 april 2011

Drunknade nästa i badet, räddad av avslappnad attityd efter gips

Märkte idag när jag bestämde mig för att lägga mig i badet att jag faktiskt lärde mig någonting av att sitta fast i ett gips i ett antal månader. Jag har alltid tänkt att det ska bli så skönt att ta ett bad och sedan när jag lägger mig i badkaret så hatar jag det. Det sticker i fötterna, jag fryser om axlarna och svettas om kroppen. Jag är alltid lite för kort för badkaret och glider ner under vattnet med huvudet om jag inte krampaktigt spjärnar mig fast med fötterna längs med sidorna på karet (inte så lätt när man är en notorisk städare, skulle nog vara lättare om det satt ett lager med skit på insidan. Lite mer strävt liksom). Men framför allt, jag blir alltid rastlös efter ungefär 8 minuter.
Men idag kröp jag ner med ett glas vitt vin, en serietidning (Elvis såklart, så att jag kunde läsa Sveriges roligaste serie, Plåstra) och bara låg där och njöt. Visst, jag halkade ner och var nära att drunkna några gånger men istället för att bli irriterad så kasade jag bara upp, läste vidare och tänkte inte mer på det. Nästan en hel timme bara låg jag där och mös i skenet av stearinljusen och kisade som en tok för att se vad Plåstra hittade på.
Fakta noterat, man blir bättre på att slappa efter att man varit gipsad och suttit fast i gruvan.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Så det är det som krävs?
    För jag avskyr med att bada i badkar. Ute i sjön kan jag plumsa hur länge som helst. Men inne i ett kar. Sååååå tråkigt.
    Och jag är nog lite längre än du. Så jag måste spjärna emot mot slutet på karet för att inte glida ner. Men då sticker ju knäna upp så de bli ju kalla.Eller ligga som ett Z. Nä inte min grej alls.

    SvaraRadera
  2. Bryt ett ben och sitt fast i gips :) Man blir ju så illa tvungen att sitta hemma och uggla en del. Fast det klart, efter ett tag insåg man ju att det mesta gick att göra fast man hade gips. Men i början när man har ont så går det ju inte att göra så mycket annat än att sitta vid TVn eller datorn. Jag blev bättre på att slappa och ha tråkigt helt enkelt. Inget ont som inte har något gott med sig :)

    SvaraRadera