fredag 15 april 2011

Svenska krokodiler fick mig att SMåle

När man jobbar som jag får man se en del roliga saker efter vägarna. Den här arbetsveckan, som är slut för mig nu, har jag jobbat två dagpass och då får man ju chansen att se ännu mer underliga och roliga saker.
Den här veckan har jag bland annat sett,
En man på cykel med en microvågsugn på pakethållaren, det ser man inte jätteofta.
En huvudlös fågel, inte så roligt, men lite dråpligt.
Två stycken krokodiler.
Där fick jag, om inte förr, er uppmärksamhet!
Krokodiler? Nä, nu ljuger hon allt, tänker ni. Men nähä, det gör jag inte alls. Två stycken gröna, fina krockisar såg jag i diket på väg till en lossning. Ett par riktigt uppblåsta typer.
För ni trodde väl inte att det var riktiga, levande krokodiler? De hade jag i och för sig kunnat se om det varit ett nattpass och jag varit riktigt, riktigt trött. Nä, det var två uppblåsbara badkrokodiler. Men tillräckligt konstigt för att man ska reagera.

Åkte förbi ett ställe idag som heter Måle. Skylten in dit är gullig för det står ett S framför. Det står alltså S Måle. Och det var just vad jag gjorde när jag passerade.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Den skylten har jag bild på. Kunde inte låta bli att stanna och fota den när jag jobbade i Lindesberg en dag.

    L

    SvaraRadera
  2. Visst blir man glad av den? :)

    SvaraRadera