lördag 2 april 2011

Pyamastroll slås av perspektiv i bakhuvudet

Blev till att ligga ännu en dag med magen i olag och feber igår. Hann med att flytta farmor under dagen och äta lunch med pappan, Ettan och ett X innan det blev soffa resen av dagen. Börjar bli lite lätt tröttsamt att vara sjuk. Men min kära syster ringde och då blev jag påmind om hur liten larvig skitsak (ha ha) magsjuka egentligen är. Hennes arbetskamrat dog här om dagen i cancer och var bara tio år äldre än jag. Då får man lite perspektiv och slutar att gnälla över att vara lite bajsnödig.

Nu har jag pyamasstädat hela huset här på morgonen och ringt en vän. Han tyckte att jag skulle komma över och kramas istället. Jag sa att det inte gick för mamman ska bjuda på lasange idag och det tackar inte jag nej till i första taget. Inte ens kramas slår det.

Ikväll är det en fest som jag brukar gå på varje år. Men jag tänker inte göra det detta år, jag hoppar det helt enkelt. Känner inte för det för fem ruttna lingon. Trean kom ju hem igår och de andra kidsen kommer nog troligen att hålla sig hemma de med och då umgås jag fem miljoner gånger hellre med dem. Visst, visst det finns en och annan person där som jag gärna skulle träffa, Angie tex. Men sedan så finns det en och annan som jag känner att jag kan vara utan också så det får vara. Kidsen kommer först, sedan fest.

Nu, mina vänner, ska det här pyamastrollet hoppa in i duschen och spola av sig för att sedan ta en lång, lång promenad med Snajdarn innan lasangen väntar. Ha en bra dag!

Over and out

3 kommentarer:

  1. Låter som ett klokt beslut och att du kommer ha en härlig kväll=) Själv ser jag snart i kors efter en hel dag med schack,men de gick vidare till Globen så det var de värt=) Blir soffan från och med nu fram till läggdags! Kram<3

    SvaraRadera
  2. Jag blev bjuden på festen med, men jag avstår från den. Orkar inte riktigt med det känner jag, har haft 2 barn här hos mig idag. Jag känner att jag hellre vill ligga i soffan i min ensamhet & vila ögonen på en film.
    Hälsa dina fina & braiga kids. :)
    Krya på dig. Kramen

    SvaraRadera
  3. Smallthing... Gott att det gick bra med schackspelandet! :) Bra dag och kväll blev det, svårt att inte ha det med de här kidsen :)

    Rocktjejen. Vila ögonen är inte alls fel, det ska jag göra nu fast genom att blunda hårt och somna i min säng :)
    Jag känner mig ganska så frisk idag, i alla fall i kroppen ;)

    Kram på er båda!

    SvaraRadera