fredag 8 april 2011

Plattfot?

Hände en liten olycka på jobbet här om dagen. En kille som körde upp på sin fot med en truck och den fastnade där. Som tur var så blev det inte så illa då han var smart nog att ha stålhättorna på sig (eller, jag på fötterna för att vara exakt). Hade han inte haft det så hade nog hans fot varit köttfärs vid det här laget.
Själv stod jag på flaket när det hela hände och faktiskt så reagerade jag på ett sätt som gjorde mig glad. Ja, alltså jag blev ju inte glad att den stackaren körde över sin fot, men jag reagerade direkt och fixade snabbt fram en truck att lyfta upp den elaka "köraöverfotentrucken" (jag tror att just den trucken är en ondskefull och elak truck som inte fick tillräckligt med kärlek av sina föräldrar när den var en liten parveltruck och for omkring och sladdade och busade). Det gjorde mig glad att jag inte blev paralyserad och bara stod och såg på utan att jag faktiskt reagerade instinktivt på fyra röda och verkligen agerade.
Man brukar ju prata om att vissa människor agerar och vissa får panik och blir handlingsförlamade när det händer någonting och man kan ju aldrig vara säker på hur dan man själv är innan man hamnar i den situationen. Men det klart, nu var ju inte det här någon jättekatastrof men det visste jag ju inte då. Jag trodde nämligen att han inte hade några stålisar på. Tur grabben var smart.

Hade en suverän natt på jobbet när allt bara flöt så där läskigt bra så att man sitter och undrar vad det är man har glömt. Funderade flera gånger på om jag glömt att lossa något eller vad det var. Det gick så sjukt fort att få ut grejorna så jag satt mest med öppen mun och undrade vad som var fel.
Jag har inte hört något så jag antar att allt var lossat.

Nu, kaffe i stora lass.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar