onsdag 6 april 2011

Farlig korv nafsar efter fingrarna

Träffat en god vän idag för en promenad och den sedvanliga koppen med te. Alltid roligt att ses och prata bort några timmar. Sedan gjorde jag finmiddag här hemma, farlig korv och snabbmakaroner. Jag bad nästan om ursäkt när jag serverade men fyra mycket nöjda barn satt med gafflarna redo när kastrullen kom på bordet. Inga klagaomål förutom från mig då. Gott är det ju inte.
Korven nafsade lite efter mig men jag spetsade den på gaffeln och sedan blev den stilla. Farlig, farlig korv.

Sitter mest av lite tid nu med en kopp kaffe innan Treans kompis ska skjutsas hem och Trean ska iväg på Scouterna. Själv tänkte jag handla lite under tiden som han är där innan han ska hämtas hem igen.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Nej men alla dagar går det inte laga delikatmat ;)
    Tackar, ja jag hoppas det går vägen nu :)
    Men va fasen så snäll o charmig som jag är så charmar jag den där götebogaren så pass att han inte kan annat än anställa mig ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Helt klart! Det fixar ju du som ingenting! :)

    SvaraRadera