tisdag 12 januari 2010

En sann trucker, in my heart


Gick inte på arbetsförmedlingens hemsida för att glana runt lite. Det har ju inte varit så där överdrivet positivt på jobbet den senaste tiden och man vet ju aldrig vad som händer och (fötter) sker. Jag känner mig ju inte så där stensäker på att ha kvar mitt jobb om man säger så.
Hittade ett jobb som jag vill ha, det lät bara så jädra bra. Innejobb, slippa snön och kylan och allt vad som kommer med det. Sitta på kontor i värmen och ha det gott om dagarna.
Men. För det finns ju alltid ett men...
Tjänsten var på 75%. Ha, ha jättekul. Ingen större risk att vi skulle överleva om jag jobbade 75%. Det skulle ju gå om Speciell vän hade ett heltidsjobb, då skulle vi klara oss om jag gick ner i tid. Men det funkar ju inte att gå från hel till deltid plus att man då skulle jobba dagtid istället för natt.
Nej, det är inte ens att tänka på.
Sen undrar jag hur det skulle vara att sitta inne och jobba. Visst, helt underbart skönt nu på vintern, men sen då? När vägarna är bara, det är ljusa, varma sommarnätter.
Troligen skulle jag längta ut på vägarna då, som den sanna truckern man ändå är :)
Jag får helt enkelt ha is i magen och hoppas på att man får vara kvar.
Håll tummarna och ta tårna med så kanske jag har en chans.

Over and out

1 kommentar:

  1. Kul att du skrev.. =)
    Hoppas ni alla mår bra..
    TA HAND om varandra och hälsa F så Mycke ... =)

    Krams //Mela

    SvaraRadera