torsdag 14 januari 2010

Truckerflata får på moppo av John Blund jäveln

Tjofadderitta nu är det ledigt i hela två nätter. Två underbara nätter att sova som en gris på. I en säng. På natten. Bredvid Speciell vän. Och sist men inte minst med minst en drägglig hund förhoppningsvis åtminstonde vid fötterna och inte på huvudkudden.
De är smarta de där djuren hundar. De vet att på mattes sida är det ingen idé att hoppa upp och lägga sig för då blir man antingen nedknuffad eller får sig en blomsprutatvättning. Inget av det är jättepoppis om man är hund(kan tänkas att det inte är jätte super poppis om man är tillexempel människa heller).
Men hos husse där kan man få sova i flera timmar om man har tur.

Sov i natt i hytten som en klubbad säl. Har bestämt mig för att inte sova under rasten för man blir så oerhört seg och kan inte vakna efter det. Man sitter där och känner sig som att man inte sovit på veckor och John Blund jävel vill inte ge sig av utan terrar en i flera timmar efteråt.
Så istället för att sova under rasten så sov jag medans jag körde.
Nej, det klart att jag inte gjorde, det skulle ju vara skitfarligt ju.
Sov hela rasten och John Blund jäveln terrade mig i flera timmar sen.
Jag visste det.

Fick praktikanten med mig i natt så det var lätt att hålla sig vaken. Dessutom har hon, utan att veta om det, räddat mig från en lite jobbig typ på jobbet. Han är snäll men lite jobbig då han hjälper mig med både det ena och det andra varje dag vare sig jag vill ha hjälp eller inte. Han pratar dessutom inte ett ord svenska och jag pratar inte ett ord av hans språk så det blir lite förvirrat när han försöker berättta saker och jag står och dumflinar och nickar utan att fatta ett spår. Men å andra sidan fattar ju inte han ett ord av vad jag säger heller.
Nåja, i alla fulla fall(som min gamla mormor brukar säga) så frågade han någonting en dag när jag hade praktikanten med mig och jag log, nickade och sa ja. Han såg jättekonstig ut och försvann som en avlöning. Senare fattade jag att han frågade om praktikanten och jag var ett par.
Så nu tror han att jag är truckerflata. Men det bjuder jag gärna på om jag bara får vara i fred. Hoppas bara att praktikanten inte har något emot att vara ihop med mig.

Jag kom nyss hem från jobbet. Speciell vän åkte och hämtade trean på fritids, köpte hem kebab och sa till mig att gå och vila så skulle han springa ett varv med snabeldraken.
Underbara karl.
Så jag tänker ta han på orden. En kopp kaffe, en soffa och jag.
Bra kombo.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar