torsdag 28 januari 2010

Knäckeblogg

Det blev värre än väntat.
Det där extralasset var inte att leka med. Stora, tunga, bökiga pallar som skulle på från marken. Inget roligt alls. Speciellt inte när det inte går att backa in släpet utan man måste lasta på det på bilen, köra bort till släpet och sen dra över det till släpet. Tre sådana vändor åkte jag innan jag kunde lasta bilen och äntligen ge mig av. Godset var dessutom inte klart utan jag fick hjälpa till att packa pallarna.
Jag kom dit sju och åkte därifrån klockan halv tolv.
Hur kul är det?

I natt blir det inte heller så kul. Om ni har legat inne med neddragna persienner hela dagen kan jag tala om att det snöar som bara fan.
Räknar väl inte direkt med att komma hem tidigt i morgon heller.
Ibland undrar man ju hur man tänkte när man bestämmde sig för att bli chaufför. Eller om sanningen ska fram så tänkte man väl inte alls.

Nej, jag har inte tid med er idag, måste softa lite så att man orkar med natten som kommer.
Och lyd ett gott råd,
Stanna inne!

Over and out

1 kommentar:

  1. Softa du å kör försiktigt!
    Du vet att vi går mot varmare tider!

    SvaraRadera