fredag 29 januari 2010

Kattfärslimpa någon?


Jag tror att jag glömt att presentera vår nya familjemedlem:
Gremlinskatten.
Hon kom till oss för några veckor sedan och är en riktig go´bit. Hundarna tror i allafall att det är det hon är. Men jag låter dem inte ens ta ett litet smakprov. Man nästan ser att de tänker: Mums, köttfärslimpa.
Men icke, sa nicke, Vovvar, det blir ingen kattfärslimpa för er.



Jag är sjuk, tyck synd om mig.
I mitt huvud står det några smådjävlar och bankar på hjärnan med små släggor, i halsen står en rackare och raspar med sandpapper och någon sticker mig med nålar över hela kroppen.
Frågan är vad man gjort för ont för att få så mycket stryk av de här skitarna.
Har legat hela dagen och lär fortsätta med det.


Natten på jobbet var intressant. Plogmänniskorna hade inte hunnit ut till något av lossningsställena så det var till att slira och sladda och förståss fastna.
Vid första stället satt jag som en mus i en råttfälla. Plogmänniskan kom i allfall medans jag höll på att lossa. Tyvärr var han inte till någon vidar hjälp då det enda han gjorde var att valla upp stora vallar precis framför ekipaget. Tick, tack liksom.
Nåja, loss kom jag i allafall och jag hann till och med få mig en fyrtiofem minuter rast, tur då slipper man böter om man blir stoppad av mässingsfarbrorn.
När arbetsdagen(natten) tog slut, tog febern vid. Grattis. Ledig i morgon natt. Sjuk och ledig, hur mycket suger inte det?
Suger som en blodigel.
Over and out


2 kommentarer:

  1. Så söööt.. där har du bra sällskap!!

    krya på dej nu!!

    SvaraRadera
  2. ruskigt söt den där Gremlingrejen..;=)

    SvaraRadera