lördag 30 januari 2010

Mjöl, havregryn, tändhattar, flagad mandel, stubintråd

Blev tvungen att skotta idag. Försökte köpa en större skyffel att skotta med men det var omöjligt för de var slut överallt. Granngården, tillexempel, hade sålt 15 stycken under dagen. Oturligt nog för mig hade de inte fler än femton.
Ingen annan hade några kvar heller, vilket får mig att fundera på varför folk inte har köpt snörakor för länge sedan, det har ju för sjutton varit snö sedan mitten av december.
Sen insåg jag att jag inte heller har köpt någon ännu, fast det har varit snö sedan mitten av december.
Satt och fnulade på hur man skulle kunna bli av med skiten utan att skotta. Tänkte dynamit.
Jo, det är en bra idé funderade jag och sprang ut och började rigga upp dynamitgubbar och stubintråd. Eller, nej, det gjorde jag ju inte för det har jag ju inte direkt liggandes hemma.
Hm, vad har vi i skafferiet? Mjöl, havregryn, tändhattar, flagad mandel, stubintråd. Men, va? Har jag missat att köpa dynamit? Åh, nej och det som har snöat hela natten.
Nej.
Det funkade inte. Sen tänkte jag varmvatten. Ja, jättebra. En liten stund. Insåg snart att det säkert skulle funka mot snön men det skulle bli en del bieffekter, som brutna ben och armar.
Svårt att köra lastbil med brutna ben och armar.
Nej.
Det funkade inte heller. Sen tänkte jag skotta.
Och sen gjorde jag det.
Ja.
Det funkade. Men det fick bieffekten att jag är dyngslut. Att vara sjuk och att skotta är ingen bra combo, så att ni vet det.
Så i slutändan så Nej, det funkade inte det heller. Eller jo, på sätt och vis men ändå inte.

Annars har inte dagen varit så där hejdundrandes spännande. Var och köpte lite mat till doggarna så att de slipper leva på blodpudding, inte för att de har någonting emot det, tvärtom.
Jag däremot föredrar att de käkar hundmat, de fjärtar så illa av blodpudding.
För er som vet så osar ju hundfjärt inte så där fantastiskt lovely, och för er som inte vet så osar det inte så lovely, ungefär som en kärnkraftsolycka.

Ångrar att jag inte köpte en flarra rödtjut, det hade nog hjälp lite mot den satans förkylningen. Men å andra sidan hade jag fått bli tung i huvudet i morgon bitti istället och det är ju ingen höjdare det heller. Så nu får man sitta här och koa istället. Utan rödtjut.
Det är lite roligare att sitta och koa om man har en flaska rödvin eller två.

Nåja, nu blir det inte roligare än så här idag.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Jag har en sambo som väljer att borsta (!) bort snön med en rejälv kvast...

    SvaraRadera
  2. du det är ingen höjdare att skotta när man e frisk heller ;=) Jäkla skitsnö!! Kunde liksom inte tanka bilen heller,för det var två centimeter is utanpå tankluckan!!Nu har jag tinat upp den med varmvatten..Hade tanken på att värma med en tändare först..men kom på att det kanske inte var en sån bra idé just i trakten av ett tanklock..eller Örjan kom på det..som tur var.. vem fan behöver dynamit liksom..;=)
    Hur gick kvällen med "gubbarna" förresten??;=)

    SvaraRadera