onsdag 27 januari 2010

Nyfiken, överviktig, tant gluttar bakom gardinerna och det enda som dyker upp är en snuva med posten

Det blev en god middag med trevligt sällskap igår.
Middagen bestod av Toast Skagen, Black and White och till efterrätt italiensk glassbakelse. Gott rödvin till det.
Det trevliga sällskapet bestod av Speciell vän.
Mätta och belåtna kom vi hem tidigt, hyrde några filmer och mös i soffan.
Yey!

Har varit hos min vän med väldigt tjock mage, snart överjäst, idag. Eller, egentligen är hon faktiskt överjäst vid det här laget, hon var beräknad tills i förrgår, tror jag det var.
Jag kollar varje dag så att de är hemma för jag ser nämligen deras hus från mitt. Så nu är man som värsta nyfikna tanten, går i gardinerna och gluttar hela kvällarna.
Ser fram mot den kvällen när jag ser att det inte lyser.
Då ska jag äntligen, efter 20 år, få bli gudmor och skåla i lättöl.

I kväll är det jobbardags igen. Jippikajej vad roligt det ska bli. Har dessutom värsta extralasset hem i morgon. Blä. Men jag biter ihop och jobbar på, det är bästa sorten.
Och vad har jag för alternativ? Ja, det är ju de vanliga, bit ihop eller bryt ihop.
Jag biter ett tag till.
Det värsta är att det börjar knaka oroväckande i min käke. Men tänderna ger sig väl först och nu för tiden finns det ju jysta lösplugg.

Fastnade med en hel bibba gamla kort idag. Kidsen var små bäbisar och jag var några storlekar minder jag med. Fast på de äldsta var jag några storlekar större så det kan alltid bli värre.
Tänka ändå vad fort de växer, bäbisar sen plötsligt, kaboom, så är de tonåringar. Var fan tog alla de åren vägen?
Det mest deprimerande är ju ändå att jag faktiskt har blivit så där många år äldre också, inte bara ungarna. Märkligt det där.

Tvåan och Speciell vän är sjuka, snuva och halsont. Så nu väntar jag bara på att det ska komma som ett brev på posten. Ungefär lika kul som en räkning.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar