torsdag 7 januari 2010

Gocarten Kermit sviker två gånger under samma dyngn. Var är sommaren?

Gocarten Karmit svek mig i morse och frös ihop när jag skulle åka hem. Kokade som en tryckkoare och expansionskärlet såg ut som det skulle sprängas i luften vilken sekund som helst.
Värmen fungerade sådär bra hela natten i lastbilen så jag var redan lagom iskall och genomkyld när jag kom in till jobbet. Då är ju ens högsta önskan inte direkt att stå och försöka få loss en ispropp i bilen ute i svinkylan.

Som tur är har jag
En underbar sambo som slängde sig i pappans bil och åkte till jobbet och hjälpte mig. En underbar pappa som hjälpte oss att fixa både Kermit och Herrgårdsvagnen och tinade mackor till sin frusna dotter.
En underbar mamma som värmde en vetekudde till mina genomfrusna fötter.

Sen har jag sovit bort hela dagen och snart är det dags för en ny resa till vår vackra huvudstad. I natt får jag sällskap av praktikanten som tydligen trivs med mig då hon inte verkar vilja åka med någon av grabbarna.

Föresten sa min chef i dag att jag var typ en mm från att bli uppsagd förra veckan då alla turer har flyttats om och en del dagturer har försvunnit. Men istället för att säga upp mig hade han gjort om en massa scheman och donat så att jag skulle få bli kvar.
Antar att man ska tacka sin lyckliga stjärna.

Speciell vän kom just in och sa att Kermit sviker mig igen, vill inte starta.
Det kan få bli sommar nu, ja.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Lycklig stjärna?? Har man en sån??;=) Var glad att du har en chef som uppenbarligen uppskattar det du gör och vill ha dig kvar..det är du och inte stjärnan som fixat det!!=)Hur jobbar fröken på lördag förresten? Finns ev. lite planer..lösa sådana än så länge=)Kram!!

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa09 januari, 2010

    Klart man har en lycklig stjärna. Tror jag? Eller? Naejje nu vet jag ju inte längre!
    :)
    Skulle gärna vara med på lite vin :) ikväll men Ettan har kompis här och han ska skjutsas till tåget i morgon fm. Då vill jag gärna vara lite fräsch och körklar. Säg till nästa gång så hakar jag på då :)
    Kramen!

    SvaraRadera