söndag 24 januari 2010

Vessellika vampyrer skrämmer skiten ur chaffis

Har kravlat upp lite ur det svarta hålet. I allafall så pass mycket att jag klamrar mig fast på kanten, så där som en sån där liten katt, hund, tomte, apa (välj djur eller figur) som brukade finnas att köpa och hänga på kanten på blomkrukor. Lite så hänger jag på kanten av det svarta hålet och kravlar för att ta mig bort från det. Men ni vet ju hur det är med svarta hål, de suger ju till sig det mesta bättre än en industridamsugare. Jag krälar på så får vi se hur det går.

Natten på jobbet var spännande. Det brukar inte vara så mycket folk i rörelse på nätterna när det är vinter och kallt, men i natt var det minsann fullt ös. Kom till sista nattlossningen och där var det bilar och folk vid kajen och rumlade runt. Jag låste dörrarna och tänkte att de nog flyttar sig om jag börjar backa och det gjord de. De dröp av rätt snabbt när de insåg att deras bil skulle bli ganska platt om en 60 ton tung och över 25 meter lång tradare skulle backa på dem.
Nåja, då ser jag några andra skummisar som håller på med nåt skummt på andra sidan gatan. Fattar inte vad de gjorde men de sprang med hinkar och kannor från baksidan av en mack upp bakom ett skruttigt uthus. De såg sådär smygande och vessellika som bara skylldiga människor gör. Åh, grattis till mig som ska ut och lossa tänkte jag. Satt fortfarande i hytten med låsta dörrar. Jag ringde till polisen och berättade vad jag såg och sa det att jag inte visste om det var något skumt men att det kändes som att det var lika bra att ringa. De skulle komma ut sen.
Sen! Vad fasiken hjälper det mig som måste gå ut Nu!
Nåja, jag backade intill och tänkte att det är väl lika bra att få det överstökat.
Jag har aldrig lossat så fort i hela mitt liv.
Jag såg inte till vesslorna något mera, men polisen kom åkande sedan i allfall. Men de åkte efter ca en kvart så det fanns väl inget spännande att se.
Det troliga var väl att de inte var ett dugg skumma utan bara några vanliga dödliga som hade någon bra förklaring. Men jag såg dem inte så noga i skummet så de var kanske vampyrer i allfall. Eller åtminstånde zombies.

En natt kvar innan jag får vara ledig. Lördagnätter är fina att jobba på, det är lugnt på både trafik och gods. (Viskar, jag hoppas på en kort natt men säg inte det högt för då blir det ett helvete).

Jag vaknade för en stund sedan och hela familjen är borta, ja nästan, inte katterna de var hemma. Inga tvåbentingar och inga hundar. Funderar på att ringa och efterlysa dem. Bäst att göra det innan jag somnar om igen.

Over and out

1 kommentar:

  1. usch,inte bra alls det där att du skall behöva vara rädd på jobbet..Men vampyrer var det nog inte hehe..du vet dom finns ju faktiskt inte på riktigt ;=))

    SvaraRadera