tisdag 12 oktober 2010

Boxer i ljusblå polotröja

När jag sitter i bilen på jobbet och kommer på saker som jag vill skriva om så brukar jag läsa in det i mobilens "spela in" program. Förut fösökte jag med att skriva små lappar till mig själv men för det mesta såg jag inte själv vad jag skrivit eller så satt jag och undrade sedan varför jag skrivit: "Ko" eller "Burleskmodell" eller "korkmatta" på en lapp. Vad fan betyder det här? Då har man ju för länge sedan glömt vad det var för en fyndig anekdot man skulle berätta om.
Och framför allt så är det väl inte så bra ur trafiksynpunkt att sitta och skriva lappar i mörkret medan man kör.
Nåja, nu kör jag med inspelning i allafall, det är säkrare. I natt hade jag min hjärna tankespatt och gjorde mitt liv surt genom att bara tänka på jobbiga saker, och efter att i en timme försökt lyssna på en ljudbok utan att fatta ett spår, så bestämmde jag mig för att lyssna igenom lite av mina "intressanta" inspelningar.
Efter att ha skrattat åt mina egna märkliga inläsningar i en halvtimme så insåg jag att det inte blir så mycket smarta inlägg av alla de där inspelningarna.
Men roligt var det.

Har bestämt mig för att sticka en tröja till hunden. Ja, vilken bra idé tänker ni nu, eller hur?
Jo, det kommer bli bra när det blir färdigt, en boxer i ljusblå polotröja kan ju inte bli fel.
Det enda som kan bli fel är att jag måste sticka den jävla tröjan.
Men jag kämpar på så får väl mamman styra upp det hela sedan när jag blir galen och bara vill dränka skiten i bensin och elda upp den.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar