måndag 4 oktober 2010

Grabb på fjorton jordsnurr har ledsnat på vita dödskallar på röd botten

Har varit till öron, näsa, hals med Ettan idag och det blev bestämmt att hans gigantiska halsmandlar ska väck. Men det fixar ju såklart min stora kille utan problem, det blir väl värre med den stora killens mamma. Jag kommer väl äta upp alla mina naglar trots att jag slutade bita på dem i femtonårsåldern. Får väl börja röka eller nåt så att man kan hålla sig lugn.
Men i allafall så var den här doktorn som var där en sådan här "one of a kind".
Först när vi såg han så tänkte jag "Läskig, ser ut som en psykotisk indian".
Mannen öppnar munnen, talat med en trevlig röst och bryter lite, lite på ett utländsk språk men talar annars felfri lättförstålig svenska.
Sedan gör mannen det helt oförklarliga, han förklarar allt så att man förstår. Han visar på bilder och förklarar hur näsan och svalget fungerar, var det sitter körlar och vad de är till för.
Jag satt väl som en fågelunge med munnen öppen och stirrande blick (som en idiot med andra ord). Han var dessutom inte ett dyft stressad utan tog sig tid att svara på våra frågor angående operationen och allt runt om kring.
Tänk om det fanns fler läkare som han!

Nu sitter jag mest av tiden och väntar på att köra till bilbesiktningen med Speciell väns lilla gröna faran. Känns lite sådär men jag erbjöd mig själv att köra dit den i något svagt ögonblick. Måste bara se till att besiktningsmannen inte tror att det är min bil...
Går den igenom så ska jag äta upp min hatt. Har ju inte så värst många hattar men jag lovar att gnaga i mig en svettig kepa om den mot förmodan skulle gå igenom.

Ettan ville ha nya gardiner i sitt rum, inte för att jag fattar vad det är för fel på att ha röda gardiner med vita dödskallar på, men det var visst töntigt. (Ja, men det är väl klart att jag fattar att det är töntigt, bara det att man blir sjukt hemmablind och ser inte sådant där. De kan väl däremot passa finfint i åttaåringens rum. Men känns väl inte så soft när man är fjorton jordsnurr. Minns ni det där, jordsnurr? ha ha. Jösses. Nåja, tillbaka till verkligheten)
Nåja, nya gardiner är nu inköpta och ska bara strykas och hängas upp. Så nu vet ni en sak jag ska pula med idag.

Nu blir det en kopp kaffe och sen iväg med gröna faran.

Over and out

3 kommentarer:

  1. Hoppas gröna faran går igenom blankt!! Jag tar givetvis med mig kepa upp till våren för det vill jag se =))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa05 oktober, 2010

    Ha ha, det var ingen risk om man säger så... Sex stycken finfina tvåor på pappret :)

    SvaraRadera