tisdag 19 oktober 2010

Lyckliga jag som är mamma till er

I dag har min stora kille varit inne och opererat sig i halsen. Jävlar vad modig och tuff han var! Jag har varit stolt som en tupp hela dagen.
Den här mammans hjärta nästan brast i miljoner bitar när jag lämnade honom inne på operationsbordet när han somnat. När jag vände mig om och såg på han innan jag gick ut så var klumpen i halsen stor som en medicinboll och tårarna brände som eld i ögonen.
När jag satt hos han på uppvaket och höll hans hand och han vaknade till, kramade mig hårt, hårt och sa:
-Jag älskar dig!
Då grät jag, som ett barn. Fast tyst och i smyg. För mamman ska ju vara stark och säga att allt blir bra. Mamman ska ju vara tryggheten och trösten.
En bra sak är att man, igen, kommer på exakt hur mycket man älskar dem.
Jag är, som vanligt, stolt över mina underbara barn. Fast det vet ni nog.
Men just idag är jag lite extra stolt över min äldsta son.
Fina, underbara, härliga unge!
Tack för att du och dina syskon gör mitt liv så underbart.

Over and out

4 kommentarer:

  1. Gulp, nu får du mig att grina också, fan!

    Kram
    L

    SvaraRadera
  2. Det är svårt o inte vara stolt över alla tre :D kikar förbi imorgon och ser hur min lilla viking mår :)

    SvaraRadera
  3. Å mig med :)
    Kramar till er alla. Men mest storsonen.

    /annica

    SvaraRadera
  4. Om du tyckte de på lyxfällan va märkliga förra veckan. Har du sett den här veckan ?
    Mamma mia... skulle man vara stolt över en sån dotter ???

    SvaraRadera