lördag 2 oktober 2010

Stolt som en höna

Satt och åt middag med Ettan och Trean härom kvällen. Tvåan var hos en kompis vars föräldrar hade lovat att skjutsa hem henne. Så vi satt där och jag sa det att jag tycker att de här föräldrarna är jättebra som ställer upp och kör tjejerna hit och dit och det är aldrig några problem, ibland äter de här och ibland där, det är så enkelt med dem. I allafall så sa jag det att jag tycker att hennes föräldrar är bra föräldrar eftersom de bryr sig om sina döttrar (och min också) och ställer upp.
Då var Trean tyst en stund och sedan sa han allvarligt:
-Jag tycker du är en bra förälder, mamma!
Och jag blev plötsligt 3 meter lång och rakryggad som en fura. Tänk vad en liten mening kan få en att må underbart bra!
Nu är han med pappa i två veckor och jag hoppas tiden går fort så att min minsta solstråle snart är hemma igen.

Over and out

1 kommentar: