fredag 22 oktober 2010

Välpolerad barbiedocka med plastpattar

Spanade in Lyxfällan på Tv3 nu ikväll.
Jag är målös, jag är chockad, jag är helt jävla paralyserad av denna kvinna.
Finns hon på riktigt? Allvarligt?
Nu råkade jag se ett avsnitt av Bartenderskolan på samma kanal här om dagen och jag anade väl redan då att hon inte hade alla indianer i kanoten men att det var så här illa? Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag ana att människor kan vara som hon. Vet ni, jag hoppas att hon inte är på riktigt, att hon är en fantasi, en påhittad karaktär ungefär som Kåta Gun i Kvarteret Skatan eller Tiffany i Hipp Hipp.
Men efter att surfat in på hennes blogg för att eventuellt hitta en liten ledtråd till att hon bara är på skoj och av en händelse hitta in på Kissies blogg så inser jag att sådana här människor faktiskt finns på riktigt!
Det är ju så sorligt.
Jag blir faktiskt på riktigt ledsen för de här stackars människorna som lever i sin fantasivärld som enbart verkar baseras på yta och inget annat. Deras liv måste ju vara enormt tomma och meningslösa.
Jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta.
Jag skrattar nästan ihjäl mig åt deras patetiska försök att se sexiga ut i vulgära kläder och sminkningar som får dem att se ut som sprutluder direkt ur en billig p-rulle. Skrattar mig fördärvad åt att de inte ser att de ser ut som patetiska bariedockor i plast. Skrattar mig kissnödig åt deras, inte så brighta, kommentarer och funderingar om och kring livet.
Men hela jag blir full av gråt när jag tänker på att det ju faktiskt måste bo en riktig människa där inne någonstans. En människa som har föräldrar och syskon. En människa som någon gång var ett barn och förhoppningsvis blev vaggat till sömns av en mamma och en pappa.
Blir väldigt ledsen när jag tänker på att det kanske fortfarande finns en mamma där någonstans som minns ett barn med råttfärgat hår, fräknar och en egen åsikt.
För tänk, tänk om det är min dotter som har en blogg om fem, sex år. En blogg som handlar om mode, fester på Stureplan och om det där kommer att finnas bilder på en välpolerad barbiedocka med plastpattar och rosamålad mun.
Nä.
Det är hon åt helvete för smart för.

Over and out

Nej, jag är nog orättvis, de här tjejerna har säkert massor av goda sidor. Men jag hoppas fortfarande att de är karaktärer. På skoj, liksom.

1 kommentar:

  1. Va?? Är Tiffany inte pao rihkktihgt? Nu blev jag nog lite ledsen....

    Jag såg också programmet och det är ju bara bedrövligt!

    L

    SvaraRadera