tisdag 12 oktober 2010

Ha en bra dag och hälsa operationsteamet

Det tar mig ungefär 20 minuter att åka hem från jobbet. Men inte idag för då tog det ganska exakt en timma och fyrtiofem minuter.
Hade bara kommit en liten bit utanför stan när det plötsligt blev tvärstopp på vägen och där stod vi sedan i över en timme och ugglade. Själv har jag ju en del erfarenhet av liknande situationer så jag tog bara fram ett äpple och en bok och satte mig tillrätta.
De flesta andra klev ur sina bilar i den isande vinden och irrade omkring runt bilarna som yra höns. Ganska intressant det där hur folk liksom blir arga och kliver ur bilarna och går omkring. Och alla dem som går iväg mot stoppet för att ta reda på vad som har hänt. Det är de som alltid får springa tillbaka till sina bilar sedan när kön väl släpper.
När det väl släppte sedan så visade det sig att det var en planerad avstängning. Synd att de inte kan göra som i storstan och sätta upp lite skyltar innan man kommer fram så att man har chansen att ta en annan väg.
Men det klart, det var ju bara en europaväg, det är ju inte mycket trafik där...

Vaknade nu efter att ha sovit en timme och fyrtiofem minuter för lite (gissa varför?) och har ont i halsen. Urk. Hoppas det inte blir värre än så för jag håller tummarna att jag ska kunna vara ledig två dagar nästa vecka för Ettan har fått tid till operation av halsen. Och det finns ju inte direkt någon mer förälder som kan vara med.
Blir lite tufft med ekonomin om jag ska vara hemma och vara sjuk och sedan vara ledig. Och jag har ingen lust att ta de sista semesterdagarna heller, tänkte snåla så länge som möjligt och i en mån det går.
Bra dock att han fått tid, bara att hoppas att det löser sig med ledigheten så att vi slipper tacka nej till tiden, jag kan ju inte gärna skicka iväg han själv.
-"Nu är du stor så nu får då åka in till det stora sjukhuset, bli sövd och opererad och sedan på eftermiddagen kan du ta bussen hem".
Så taskig är inte ens jag.

Hör att Tvåan med kompis har satt igång stekpannan. Bäst att gå och kolla hur det går.

Over and out

2 kommentarer: