fredag 8 oktober 2010

Värmer mig under en positiv filt av dåligt samvete

Ettan hade tandläkartid idag. Han pratade om det igårkväll, jag skickade ett sms i morse och påminde han. Och gissa vad? Han glömde. Irriterad mamma säger att du får betala hundarlappen själv som det kostar och så får du ringa och säga som det är och beställa en ny tid. Och ta ut hunden avslutar jag med. När jag ändå är på G liksom.
Ettan ringer och beställer ny tid, säger:
-"Förlåt att jag glömde mamma, det var inte meningen, det bara försvann för det var så kul i skolan. Föresten jag gjorde provet idag, det som du förhörde mig på igår, jag svarade på allt och det gick nog bra. Jag tar ut hunden på direkten".
Jag får en stor kram också.
....................
Mamma drar på sig en filt av dåligt samvete och kan ju knappast vara irriterad på han längre.
Duktiga, duktiga unge som fixar till allt och får mig att faktiskt må bra fast jag fick dåligt samvete.
Smart den där.
Och nej, jag kommer inte att tvinga han att betala hundralappen själv.

Det verkar ha gått upp ett Liljeholmen för Ettan vad det gäller skolan. Han har varit lite orolig för det här med åttan för alla säger att det är jobbigast i skolan då. Så han pluggar hårt till proven och märker att det går bra. Blir peppad och pluggar till nästa prov för det är ju kul när det går bra.
Vilken postitiv spiral, liksom.
Tvåan fick alla rätt på biologiprovet och kom på att det var ju skitkul. Pluggar på.
Trean har, frivilligt, börjat välja svårare böcker till läsläxan.
Man får väl vara stolt över sin fina ungar?
Föresten, det skiter jag i om man inte får, jag är det i allafall!

Over and out

2 kommentarer:

  1. Klart man får! Njut!

    Tänk vad våra ungar klarar som vi inte gjorde... ;)

    Kramen!
    L

    SvaraRadera
  2. Ja så klart får man det. Det ska man vara med :-)
    Och du ska vara det med. Utan dig hade de inte vart de fina ungar de är ju.

    SvaraRadera