onsdag 6 oktober 2010

Sova, äta, fika, äta och snart vila lite

Ingen direkt produktiv dag idag.
Började med att sova till elva, snabb sväng med hunden. Pappan ringde och frågade om vi skulle luncha med syrran och jag var inte sen att tacka ja till det. Så iväg och luncha i lugn och ro och hinna prata med dem, härligt. Precis när jag kom innanför dörren sms:ade min vän och mor till min gudson och undrade om jag ville ha kaffe och muffins. Nu eller genast undrade jag och fick svaret genast.
Snabbt upp på cykeln och iväg.
Tänkte sedan att jag skulle gå hem och vila mig efter denna otroligt påfrestande dag, men möttes av fyra extra par skor i hallen, utöver de två par som var mina barns. Och fyra extra par skor brukar ju betyda fyra extra barn, vilket det gjorde även denna dag.
Jag lade helt enkelt det där med att vila på hyllan och ringde till Speciell vän och frågade om vi skulle gå en promenad med hundarna istället. Så då fick lill-lunsen träffa både stor-lunsen och stora hunden ( Ha, ha förlåt Speciell vän, retas bara).
Så denna dag har gått i fikats, ätandets och latandets tecken, men inget ont i det, man kan få ha det så bra ibland bestämde jag.

Nu håller jag på att koka potatis och ska göra höstens första potatismos. Jag längtar redan tills jag får sätta tänderna i det. Ja, inte för att man direkt behöver sätta några tänder i mos men ni fattar vad jag menar.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar