tisdag 30 juni 2009

Gråsugga på huvudet



Så här har någon gjort med min bil på jobbet. Det tråkiga är att personen som gjort det inte har sagt till utan bara låtsats som det regnar. (Och det gör det ju inte, solen gassar ju på dag efter dag) Hur svårt kan det vara att tala om att man har backat sönder ett bakljus? Varför har vissa så svårt att erkänna när de har gjort något? Jag tycker ju det är bättre att ringa bossen och erkänna när man råkat gjort nån miss än att bara visslande gå vidare i livet och kanske till och med skylla på någon annan. Dålig stil tycker jag.

Har knappt sovit idag fast jag ska jobba i natt igen. Det är svårt att gå ner i källaren och krypa ner i kistan när solen gassar på. Men det klart, solljus är ju direkt dödande för oss kryptsovare. Man känner sig lite som en vampyr ibland. Sover på dagen och äter på natten.

I dag kom en vän med några kassar med kläder till tvåan från hennes tös. Tack snälla vad mycket fina kläder! Tvåna var salig och slängde ut hälften av sina kläder för att få rum med de nya. Så det blev en hit kan man säga.

Gjorde en redig tabbe idag som jag inte är stolt över. Missuppfattade Speciell vän och det blev jädra knasigt. Nu är det utrett och klart så det löste sig ju men jag förstörde dagen lite för honom och kidsen och det är jag ju inte så stolt över. Men eftersom han är den underbaraste och bästa så tvingade han mig att prata med honom och det är ju så man löser saker. Tack underbara Speciell vän för att du är du och för att du inte låter mig komma undan så lätt.

Nu ska jag tvinga Speciell vän att följa med ut med hundarna och sen ska han få skjutsa mig till jobbet.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar