tisdag 23 juni 2009

Sommarjobbsjeppar säljes billigt

Fy för fan vilken skitjobbig natt jag har haft. Tur att man inte kör den där turen varje natt, då skulle jag se ut som Hulken i kroppen. Tur att man är lite stark i allafall.
Sommarjobbarna har börjat inne på lagret. Det ser man lätt genom att pallarna, som är usla i vanliga fall, är totalt katastrofala. Jag välte, inte mindre än tre pallar i morse när jag lossade mitt i huvudstaden. Jättekul. Verkligen.
Eller inte.
Så jag håller tummarna att jag får ett bra lass i natt när jag kör min ordinarie runda och att sommarjobbsjepparna råkar ha haft en bra dag. Man har ju egentligen inte rätt att vara arg på dem, det är inte lätt när man börjar ett nytt jobb, men fan så jobbigt det är när det blir kaosartat hela tiden.
Det började illa redan direkt igår kväll med att mitt lass var fyrtio minuter sent. Det låter kanske inte så mycket men det är det. Sen när jag var ihopkopplad och klar och skulle åka så hittade de plötsligt tre pallar till som jag skulle ha med. Bara till att backa in igen. Sen var jag tvungen att uppsöka en mack innan jag åkte så att jag inte skulle bli ståendes med soppatorsk efter vägen. Tripp, tjopp så hade det gått två och en halv timme innan jag var på rull.

Kom hem, Åt två smörgåsar. Duschade av mig det värsta. Sov. Vaknade. Plockade undan. Lagade mat. Nu sitter man här och njuter av sommaren som plötsligt kom.
Håll tummar och tår att det håller i sig till helgen för då ska jag sitta här på altanen med god vän och dricka en kall eller två innan vi drar ut på äventyr.

Nu. Hundpromenad?

Over and out

2 kommentarer:

  1. Sommarjobbar kan vara besvärliga. Minns en tjej som jobbade på skoaffären en sommar -hon slog på larmet när hon skulle ut o fika. Vi var tvunga att utrymmabutiken för oljudet och det tog en himla tid innan vi fick av det - med hjälp av securitas

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa25 juni, 2009

    :D Tokigt det kan bli :D

    SvaraRadera